|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som nybliven ägare av en 525 Touring 05 har jag lite funderingar kring spolningen av bakrutan och undrar om det är någon som upplever samma sak? Det tar ca 5 sek innan vattnet rinner ned på rutan från det att jag håller inne spaken. Torkararmen hinner slå 3-5 ggr innan rutan är blöt och det känns som det blir onödigt slitage. Någon som vet om detta är konstruktionen i sig eller om jag behöver fixa till min spolning på något sätt? D | |
|
Känner inte igen detta. Spolarvätskan kommer i stort sett direkt på min. Är det kallt? Du kanske har för mycket vatten i blandningen så det fryser? |
|
|
Det är inte kallt f n men oavsett temp så är det samma. Det verkar som om det sitter något för munstycket. Var sitter det? D |
|
|
Har samma problem på min hör av dig när det är löst skulle kunna tänka mig att det är någon typ av backventil som är trasig men har inte tagit itu med det än |
|
|
Har nu varit förbi BMW och fått besked om att det är slangen som har hoppat av. Verkar inte vara något större ingrepp men man hoppas ju att det inte har runnit ut på något olämpligt ställe.. Man kan se det utifrån på att vattnet rinner ut bakom det övre bromsljuset. D |
|
|
Ok kanske skulle kolla min bil också börjar ju bli riktigt nice att vara ute och pilla med bilen Kollar i morgon Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.