AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.007

320D-02 problemlösning! svårstartad

Hej
Vi skriva och hjälpa någon annan i samma sits.
Det började med att bilen drog lite för länge på startmotorn, men ibland startade den direkt, testade att glöda flera gånger, ibland funkade det ibland inte hittade inget direkt mönster.
Men upptäckte att om jag drog igång den gick den igång direkt utan problem, Så jag började med att alltid stå i en backe när jag parkerade. men var bilen varm funkade den hyfsat som den skulle:)
Jag bodde i Sthlm när detta uppdagades. Flyttade ner Jkpg där en viss omtalad BMW guru "Renialdo" fans . Mitt nya jobb låg granne med Rinaldos bilverkstad. Så han fick problemsöka i bilen under ett antal veckor. för jag kunde ju fortfarande "rulla igång den"
Han började med att byta Glödstiften. därför han datainstrument sa att dom felar.(datan beskrev okså att högtryckspumpen gav för lite tryck vid uppstart) trots att dom glöde när han testat dom var och en för sig. Det blev inte bättre han byte glödmodullen under bilen (en liten databox för glödningen)
Det hjälpte inte heller, mer än att felkoderna försvann.
Han visade mig vid ett tillfälle att högtryckspumpen gav bara 70-90 bars tryck när gränsvädet är min 250 bars tryck.
Då sa han och några Bmw freaks att du skall nog gå vidare till Mer Diesel kunnig verkstad.
Sagt och gjort ringde jag "EL och Diesel" i Aneby (blev rekommenderad) Dom hittade felet efter ca 2 timmar. Det var spridarna som inte kunde hålla tät. så det blev ett byte på samtliga 4 st a 2800:-/st
med allt kostade det 15 050:- var och betalade idag.
Nu är jag glad men fattig!

Hoppas detta kan hjälpa någon annan med samma fel.
Mejla mig så kan jag kanske vara till hjälp,

mvh Jonas
lyxmose@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.