AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.142

oljebyte automat

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Bytte automatolja och filter med packning i lådan i går i min e34.a. Trodde att det skulle lösa mitt problem med vinade låda och hårda växlingar men icke. Lådan viner fortfarande på ettans växel men växlar något mjukare. Har ochså att den hugger när man är på väg å stanna och den lägger i ettans växel. Kan man göra nåt mer för att få lådan å gå bättre?

BMW
Först och främst.
Ch
19
Chipps
540IA Touring-96
hej, vad är de för Bmw? viner den hägre när du varvar ur bilen? ett vinande ljud kan bero på för låg oljenivå. de beror på vad för vinande ljud du har. Kolla om du verkligen har fått i all olja som skall vara i den, hur långt har den gått? har den dragkrok?
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Det är en 520. Det viner bara när jag drar iväg på ettans växel, sen så försvinner vinandet men då jag ska stanna bilden så rycker det till när den lägger sig i ettans växel, det liksom klonkar till bak nån stans. Bilen har inte dragkrok.
Ch
19
Chipps
540IA Touring-96
ok, de som klonkar till vid nerväxling kan bero på slitna selentblock är nästan säker på de för de vart så på min 525 ja hade en gång i tiden, de är dom stora bussningarna i bakvagnen. Sen angående växellådan så skulle ja ändå tippa på att de ska i mera olja sen är de viktigt att du fyller upp låda på rätt sett. med motorn igång och sånt.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Tror nog som du , i med mer olja.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sista påfyllningen så ska motorn gå på tomgång, annars blir nivån för låg.

Mvh
Min 540ia klonkar på samma sätt vid nedväxlingar, på min beror det på att diffen är helt tvär slut. Den glappar så mycket att när man lägger i parkeringen så kan bilen rulla en halv meter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.