AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.831

Någon med bilder på sina tonade rutor?

Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Ska snart lämna in bilen på verkstad för att de ska lägga på solfilm, men vill inte ha 100% svart då det blir sådan kontrast till framrutorna (bilen är svart). Så jag undrar ifall det är någon som har ljusinsläpp på mellan 5-20% och bilder på det så jag kan se hur det ser ut så jag inte ångrar mig efter att arbetet är gjort.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag tror att du får det svårt att hitta en toning som inte ger en kontrast mot framrutorna. I vissa ljusförhållande blir en ljus toning på bakrutorna riktigt mörk tex. en regnig höstdag samt i starkt solljus så syns knappt en ljus toning. Att hitta balansen här imellan som du blir 100% nöjd med är inte lätt.

Vill du ha ett optimalt utseende med så lite kontrast som möjligt så är det toning även på sidoframrutorna som gäller, observera att detta dock inte är lagligt men det visste du säkert redan.
Jag kör med en halvmörk (kommer ej ihåg %) på de tre bakre rutorna och en betydligt ljusare på sidoframrutorna (dock olagligt). Detta blir en jämn och fin nyans framifrån och bak tycker jag.

Så här såg min bil ut vid inköp med endast toning bak... Länk
Så här ser det ut med ljus toning på sidoframrutorna...
Länk

Nedan kan du se samma toning vid olika ljusförhållande...
Länk
Länk

Svårt att visa och förklara, hoppas det hjälpte dig lite ändå.

Mvh Jimmy

Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Tack så mycket.
Velar fortfarande fram och tillbaka, det som gör det svårt är att jag vill inte att snuten stannar mig efter en vecka, ger mig en bot på framrutorna och sen får jag åka till bilprovningen och visa upp mina rutor (har hänt tidigare då jag åkt genom ökända östergötland).
Tonar jag alla rutor vill jag har klart mörkare på de där bak än om jag bara tonar de bakre.

Vad är era erfarenheter av toning på framrutorna, hör det till vanligheterna att bli stoppad för det eller är ytterst sällsynt?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hej!
Jag blev stoppad eller fick en tillsägelse när jag hade parkerat med min förra BMW. MC-poliserna verkar vara hårdare på sådant, 2 gånger blev jag tillsagd av en MC-polis medans vanliga kontroller har dom inte sagt nåt.
Då ska tilläggas att det var riktigt mörka rutor, finns bilder i mina bilar.

På 330n har jag proffstonat alla rutor, framrutorna tog jag väldigt ljust men det syns att det är tonat.
Vet inte hur jag lägger upp bild men har du mail kan jag gärna skicka en.

--
Eisenmann Race Exhaust
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Glömde säga.. 2 veckor efter toningen hade jag tid för besiktning.
Gick igenom utan någon anmärkning på toningsgraden =)

--
Eisenmann Race Exhaust
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.