AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.378

Justere dieselpumpe på tds.

Hi
12
Hillmar
525 tds -97
Hei. Håper det går greit at jeg skriver norsk her!
Jeg har byttet dieselpumpa i e39 tds'en min. Men jeg vet ikke om jeg fikk justert den helt riktig. Den går helt fint og starter stortsett lett, men kan ta litt tid når den er varm av og til.
Men det jeg lurer på er om det er verdt å betale 2-3000 for å få justert den skikkelig, eller har jeg vert heldig å truffet så bra at det ikke trengs?
Jeg føler ikke at det er no feil med bilen, men har jo ikke kjørt no annen tds så har ikke noe å sammenligne med. Også synes jeg det høres usannsynlig ut at jeg har hatt sååå flaks når jeg satt på plass pumpa at jeg traff spot on...
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
Jag packade om min pump på min E39 och märkte upp hur den satt innan jag lossade den. Efter montering såg jag inte riktigt mina markeringar längre, och vid lite annan felsökning testade jag att sätta pumpen max före och max efter men märkte ingen skillnad.
Fick förklarat för mig av "dieselmeken" på ett annat forum att databoxen går in och optimerar timingen på pumpen så jag struntade i att justera min med indikatorklocka då.
Du kan ju testa att vrida pumpen lite om du har lust att meka, märk bara upp ursprungsläget först för säkerhets skull :)

Hälsningar, Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.