AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.662

Behöver hjälp ang fälgar på en bmw 850 e31 -91

pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Försökte montera minna fälgar från 335an (E92) på 850, enligt alla listor så har båda 72,5 navhål. Problemet är att det inte passar, är det någon som vet om dom tidigare e31 hade större navhål ? Min är är en -91 och enligt realoem så är det ett större lager på dessa fram till 92/3, men enligt bl.a specialfälgar så är det samma navhål på alla e31or.
När jag mätte fick jag det till ca 80mm navhål på 850.
Är lite förbryllad nu =/

//Crille
To
20
Tommy 5
320d -09
Alpina-98,E39 B10
Hej,
jag har själv en -91:a byggd i maj. När jag köpte den så sitter det en omgång 19 tum, men då jag vill ha den så nära originalet som möjligt, så monterade jag de bifogade 16 tumshjulen. Dom hjulen har 72,5 mm i navet, som det är på bilen original, men när jag skulle montera bakhjulen så passade det inte. Jag upptäckte då att de distanser som normalt anpassar större fälghål satt kvar på bilen. Det gick åt rätt mycket våld för att ta bort dom. Ett par vassa skruvmejslar fick jag knacka in, och "kila" ut distanserna. Kanske din bil hade fälgar som hade större hål, och att distanserna sitter kvar. Då är ju problemet löst.
MVH Tommy P.
pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Misstänker att det är nått sådant faktiskt, har haft fälgar från e39 och dessa behöver ju centrumringar. Dok så har jag inte kollat själv om dom sitter kvar, men min bror har kollat och han kan svära på att det inte sitter nått där. Skall ta och kolla i veckan. Verkar ju som sagt lite konstigt att det inte passar när det är samma centrumhål.

//Crille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.