|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är mycket sugen på en m5:a! Har kollat ett par veckor nu på nätet! Hittade tex. den här: Länk jag tycker det känns lite skrämmande.. Ska man behöva lägga ut flera hundra tusen på en bil som bara gått 8000 mil! Eller tex. den här: Länk Om jag köper en m5 som inte allt detta bytt.. Jag tycker inte alls det känns roligt! Är det årsmod. -00 och nyare man ska leta efter?! Läste nånstans om oljekylningen i blocket. | |
|
tycker inte att det är är jätte mycket över gränsen. 200 000 SEK på 10 år = 20 000 per år. detta även inkluderat med däck och slitage delar. Låter ganska rimligt tycker jag iaf om man nu reparerar sin bil på märkesverkstad. |
|
| Den Imolaröda som du länkar till är, om jag inte missminner mig, redan såld till tracfreak här på forumet. | |
kilroy |
Länk Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
kilroy |
Länk Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Jag tycker den svarta känns mycket bättre "i magen", bara att man skriver "absolut nyskick" på en så pass gammal bil gör att jag tappar sugen. /Micke Länk |
|
|
Det jag inte gillade med annonsen på den röda är att man säljer pga behov av snabba pengar, för att längre ner i annonsen ha glömt sig och gärna vill byta till en MB 500 tex. Behöver inte vara problem men jag gillar inte det. Men den verkar ju inte vara ett alternativ längre så... |
|
|
Jag har aldrig förstått det där med att skriva påkostad si och så mycket, att jag har bytt bromsklossar för 15000mil sedan har ingen betydelse. Sen att bilen är servad är ju ett måste om han har fått det gratis eller blivit lurad att betala 25000:- per service hör ju inte hit. Om en massa slit delar är bytta kan man ju oxå undra hur bilen har blivit körd om den inte har gått så långt. Jag tycker man ska kolla på flera bilar och jämföra med andra och ha inte bråttom för M5an är inte ovanlig bil. |
|
|
20000kr/år i service känns väl OK! Men 8000 mil.. och topplockspackningarna gått. |
|
|
Båda bilarna gav mig ont i magen känsla. Den första röda står det att han vill ha snabba pengar (ger alltid ont i magen känsla) sedan tycker jag bilderna på omgivningarna ger någon slags ghetto känsla, dvs tagit lån på bilen för att kunna styla för sina vänner och "leka". Den svarte get ett varningstecken att topplockspackningarna är bytta under 14000mil. Givetvis kan det vara så att jag löjlig och över nojig, men det är ju inga små pengar det handlar om heller! |
|
|
En BMW som man måste byta startmotor och toppackning efter "bara" 14000 mil??? Håller med Strongman. Stämmer miltalen? //E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.