AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.212

335 Auto / Förbrukning

Sida 1 av 2
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Hej!

Jag undrar om BMW:s förbrukning för 335:an (automat) är realistisk ? 9.3blandad, 7.0 landsväg.

Ägde tidigare en 330Ci, och med den kunde jag med lite försiktighet köra precis på angivet, t.om. ibland lite under, med VW koncernens bilar brukar det inte stämma överhuvudtaget, känns som Audi inte vågar stoltsera med den verkliga förbrukningen.

Vad tror ni 335 ägare ? Jag förstår att vissa vill skryta med hur mycket de gasar på bilforum, och säger 1,2, aldrig under 1 osv, men i så fall har ju BMW gått samma väg som VW, alltså är alltför optimistiska.

Mvh, Markus

Ps. Ett annat märke som jag upplevt vara väldigt korrekta i förbrukningssiffror är Honda, oftast kan man köra under angivet.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Provkörningen som gjordes på en faceliftad E90 med auto hamnade på 10.1 i testet på forumet.

Har för mig att fastEddie har rapporterat en snittförbrukning på 10.6 med en del gasande inkluderat.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Att komma under 0.7 på landsväg är nog inget problem. Så länge man håller sig under 100 km/h.

//Erik
Köpte mig en 335i coupe i onsdags fast manuell. Kom 40 mil på en tank. Hur stor är tanken? Hade 4 mil kvar och köra till soppatorsk enligt färddatorn.

BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Sevak: Tror att det är 64 liter i tanken...

Jag upplever, både på mina och andras BMW, att fabriksuppgifterna stämmer ganska bra med verkligheten.

På min egen bil (manuell) har jag märkt att det skiljer väldigt mycket på förbrukningen beroende på om jag ligger i 90 eller 110. Skulle tro att det skiljer ca 1 dl/mil.

//Erik
Ska man dela 64/44 för att få fram vad den drog i snitt per mil? Dvs ca 1,45 liter per mil.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Sevak: Yes =)

Det låter som en rimlig förbrukning med lite inspirerad körning.

//Erik
Blev stoppad av polisen söndagskväll gjorde en omkörningen där man inte får göra det. Men de va riktigt schyssta jag körde bara med parkeringsljus och dimljus jag fick böta för dimljusen bara 500 kr skulle fått böta 1200 egentligen. Då pratade om bilen mer än böterna. Riktigt fin, vad drar den, mina 2 bilar ihop har inte ens 306 hästar osv
Sevak:
63 liter är det i tanken
När ska edit funktionen läggas till. Det ska så " De pratade"
Det är väl tillåtet att köra med p-ljus och dimljusen??

Problemet är väl att man sällan kör 90 på 90-väg etc (trafiktempot är i allmänhet högre och man följer iaf den).
Blev stoppad i fredags då jag råkade ha dimljus och halvljus på, normalt har jag aldrig det men det var usel sikt. Då sa poliskvinnan att det var 1500 i böter, slapp böter den gången efter förmaning att "vi kvinnor inte tycker att dimljus är häftigt.."
Märkligt att det är olika priser.
Keiser om du läser noga skrev jag söndagskväll det var alltså mörkt ute. Om det är ljust ute är det lagligt.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
De kan lika gärna slopa dimljusen på bilarna. Ofta de bländar i samband med halvljus.

Jo 8500rpm man kan köra på 0,9, det gör frun utan att köra sakta.Foten bestämmer förbrukningen. Vill man använda allt kryper det uppåt 1,1l/milen.Tanken rymmer 63 liter.
1,1l/milen hur fan har jag kunnat ligga på 1,5l/milen?
Kanske bara är 1 och andra tankningen sen kanske min högerfot lugnar sig.
Sevak: Hm ok visste jag inte. Trodde de ersatte halvljusen oavsett tid på dygnet.
Buspelle
Min, som är manuell, drar 1,2 i stockholmstrafik och kring litern vid blandad körning. Att komma upp till 1,5 måste kräva en ordentlig kraftansträngning...
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Det är hans första tank, klart att man drar på som en gäddbena när man precis hämtat ut sin 306 hästars BMW när det till råga på allt blivit vår också.
andra tanken hamnar nog på lika mycket bilen går så jävla bra. Men de gäller att hitta rätt vägar där man kan dra ut på växlarna lite. Inga vägar med bulor, gropar och ojämnheter.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Sevak
Du lyckades ju få m5an att dra hur mycket sås som helst med.Jag tror att din körstil är lite häftig.
2002tii: Tror du har blandat ihop mig med någon annan har aldrig kört eller ägt en m5;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.