|
|
|
|---|---|
j0mpa |
Hallå, för några dagar sen började min asc lampa lysa och antispinnen är urkopplad konstant nu, vad är det för fel? Vad ska jag göra åt de? Tack. |
| Hade samma fel på min 328. Enligt en BMW-mek berodde troligtvis felet på den lilla svarta enheten som sitter vid insuget. Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut nu men har för mig att det vara nån wire som var ansluten till den här enheten. | |
j0mpa |
Jaha okej, och vad skulle du göra får att återgärda felet? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Vanligaste felet vid enbart ASC varning är att vajern nr 6 gått av eller är skadad så den hänger sig ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag åtgärdade aldrig felet, kör helst utan antispinn ändå. Men efter att min lampa lyst konstant i ungefär två år så slocknade den plötsligt och systemet fungerade till och från så länge jag hade bilen. Men den där enheten satt rätt smidigt till vill jag minnas så det är nog inga svårigheter att testa med en annan om du får tag i, men kolla upp så wiren är hel först som Hasso skrev. | |
|
Har du gjort en diagnos? Kan vara bra att börja med det om det inte är "vajerfelet". |
|
j0mpa |
OKej, nej har inte gjort de, får bege mig ut och kika! tack iaf! |
| Hur har det gått med din ASC lampa? Hittat och åtgärdat felet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.