|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag skulle till besiktningen idag, imorse när jag skulle starta bilen så vägrade c-lås funka... det låstes upp bara förares dörr med hjälpav nyckel. Efter så skulle jag starta bilen...det gick inte heller.... hände inget när jag vred nyckel. Då var jag helt säker på att det var batteri som var slut. Jag gick till garaget och laddade batteri i ca 1 timme . Efteråt så skulle jag prova att starta igen, denna gången jag hörde bara någåt KLICK eftrer jag vred nyckel. Då var jag säker på att batteri var heltslut. Jag går och lånar grannens batteri ur hans bil....det händer inget. Jag har 2 dagar på mig att besikta om bilen...för att slippa besikta allt igenom på nytt. VAD ÄR FELET? Igår så startades bilen hur bra som helst. Och nu helt plötslig.... vill den inte | |
|
en konstig sak till.... jag satt och funderade lite...om det skulle vara startmotorn eller räle till den så varför skulle hela bilen vara strömlös? Då c-lås funkade inte. Finns det något räle som styr hela bilens strömsystem. Typ något slags huvud säkring elr liknande? |
|
|
Haha, så eklelt fel...eller så dumt av mig.. problemet var att efter jag har laddat batteri så glömde jag sätta tillbacka de där plus/minus klämorna ordentligt (och de vara inte fräscha) så jag kom på efter ett tag att det kunde vara de...och det var de jag skrappade bort lite och skruvade fast de ordentligt ...BILEN GICK IGÅNG!! Men det är ett annat problem? Varför laddades ur batteri så fort, på ett dygn? |
|
| Du kanske helt enkelt har ett dåligt batteri, eller så tjuvar de ström nånstans? Min stereo tjuvdrog ström så efter ett par dagar laddades mitt batteri ur helt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.