|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är på väg för att titta på en e30 som jag tror att jag kommer att köpa. Bilen har dock ingen katalysator vilket jag vill ha på min bruksbil så jag tänkte jag skulle kasta på en. Tanken var då att byta till en motorstyrning från en e30 med kat så att jag inte bränner katalysatorn direkt. Det jag undrar över är om det är lätt att byta motorstyrning och om det finns några problem med min plan som jag jag bör känna till. Tack på förhand. /Jesper | |
| Vad är det för årsmodell på bilen? | |
|
Bilen är en 87a, motorstyrningen kommer från en 88a om den funkar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tja frågan är ju om man får montera en katalysator på en bil som inte haft det från fabrik. ?? dvs går den igenom besiktningen och ska väl regbesiktas. Katalysator var ju nått farligt som kom från Amerika på 70 talet och därför slutade bla Ford med importen 1976. Det var förgasar versioner med cat som ersattes med luftpump o egrventil för att kunna importeras före 76. Nu fanns det väl cat 1987 på vissa tidiga modeller av bla Volvo så det kanske finns en E30 från 87 som också har cat ??. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Troligen får man inte göra det men jag tror inte att det ska vara nåt problem på besiktningen. 320 kom väl med katt 88a medan 325 kom redan 87 och 520ik fanns ju 87 med katt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.