|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw bröder körde igår en väns Honda civic type r de va en -05 inte den nyaste modellen, fy fan va den gick redan på låga varv gav den otrolig respons o satt som fastklistrad på vägen, otroligt rolig att köra en riktig busbil. skulle starkt rekomendera den till någon som vill ha en en kul bil...... "BMW när du älskar att köra" | |
| Jo, det är ju en trevlig förstabil/ungdomsbil. | |
| Har kört den nya modellen och det är bra driv i den med ett mycket racigt ljud på höga varv. I min ålder känns det dock lite fel att äga en sån. Jag kan inte riktigt identifiera mig med pojkarna med keps och nyinstallerat 4" krom avgasrör :-) Så jag håller mig till min feta raka sexa på 3 liter istället. | |
|
Har också kört den och den känns ju som man åker BTCC hela tiden med det ljudet. Tråkigt nog så är det inte så bra klipp i den som det känns, en fet gubbe i en halvtrimmad 9-5 Aero åker ifrån dig direkt. ______________________________ //Lövet |
|
|
Lövet: var det verkligen så ? Eller vad menar du med halvtrimmad ? Var ju en lång tråd ang detta på saaaturboclub och då fick dom vara lite mer än steg 2 för att inte bli ifrånkörda, saabarna alltså. Mvh /c |
|
| Tror att civic:en behöver 6.5 sek på sig upp till 100 om jag inte minns fel. Det är imponerande att Honda kan klämma ur 200 häst ur 2 liters sugmotor, men jag tycker dom kunde ha vässat den lite mer så hade den varit riktigt intressant. | |
|
Jag körde en kompis Civic Type-R -03 för ett par år sedan. Den var inte helt original, bland annat satt det ett supersprint-system på den och annat grenrör. Vansinnigt skojig bil, det slog lock för öronen vid 5000 v/min :) Var väldans sugen på att köpa en förra året, men med alla vuxenpoäng jag har (min psykiska ålder är tydligen 42 år enligt vuxenpoang.com...) så kändes det mer förnuftigt med en Citroën C5 istället... andreas_lofgren: En halvtrimmad 9-5 Aero kör väl iofs ifrån nästan vad som helst? /Masten |
|
|
Varför inte bara strunta i stereotyperna istället, en rolig bil är rolig oavsett. Man måste ju inte ha keps och 4" slutrör bara för att man kör en type-r. Jag provade en sådan för fyra år sedan och var sedan tvungen att köpa en egen. Jag strippade bilen på alla fräna klistermärken och dekaler och bytade avgassystemet och insug men behöll original slutburk så nu ser den ut som vilken tantbil som helst. Har fortfarande inte lyckats motivera en försäljning av bilen trots att finns mycket annat kul man kan äga. Jag sålde dåvarande bruks m3 e36:an istället eftersom civicen var hälften så dyr i allt och faktist var roligare i 85% av fallen i vanlig vardagskörning. Har inte haft ett enda fel på bilen på 9000mil heller, kan verkligen rekommendera den. Största nackdelen är väl utseendet som inte så roligt kanske. |
|
|
Rolig bil är det, men håller med broder Löfgren att klippet saknas. (Dessutm vore det förnedrande om man inte har pulver nog att kunna hålla en halvfet gubbe i en Saab eller Volvo bakom sig vid ett rödljus om man nu sitter i en "gti" kärra) Hur är den nya R-modellen? //Stefan |
|
|
Stefan: Det är den nya som jag har kört. Den är snarare långsammare än den gamla (högre vikt, samma effekt) ______________________________ //Lövet |
|
BCR |
Ett mer moget alternativ till Type R är Golf GTI som är en mer harmonisk upplevelse... Bättre komfort och snabbare. Kommande GTI mod. VI (premiär i maj) kan provköras virtuellt på Länk Vem påstår att tyskar inte har humor? /Håkan OO=00=OO |
| som coldhex skrev, det känns fel att äga en Civic typ-R. Samma som att äga en Subaru Impreza, typ. Rätt fånga bilar båda två. En 50 åring i en Impreza ser bara fånigt ut. | |
|
Var själv inne på en ctr innan jag köpte min bmw, men den höga försäkringen, minibuss looken och att den var 3dr gjorde att det blev 330i sedan istället :) Kan säga att jag inte ångrar mig ;) /mvh Nikke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.