|
|
|
|---|---|
| Jag förlorar vatten någonstans, jag har tryck provat systemet utan att finna något läckage.Har någon några erfarenheter av samma problem, går det in i maskinen(hoppas inte)!? | |
|
Om du har tryckt systemet och det verkar tätt så har du med 99% säkerhet inget innre läckage. Tenderar den att ryka vitt? har du kollet runt motorn efter fukt? Lägg en pappskiva under motorn över natten så ser du om du har yttre läckage. Locket til expansionskärlet har jag fått förklarat för mig att det kan vara slut, sitter en fjäder som skall släppa ut övertryck. Om den är dålig släpper den ut mer kylvattenångor än vad som normalt. |
|
|
Har samma problem, mitt vatten försvinner via blockpackningen och dunstar så det lämnar inga spår under bilen, kanske kan vara samma hos dig? |
|
|
Om du har otur så kan det vara spricka i toppen. Sådana sprickor kan läcka till och från eftersom materialet utvidgar sig och dra ihop sig vid olika motortemperaturer. Kan förklara varför det inte försvan nåt vatten när du provtryckte. Det här med topplock är ett vanligt problem på Bmw´s sexor.Har själv fått byta topp på min diesel. Ingen bil är perfekt. Inte ens Bmw. För att undvika toppskador, ska man alltid ta det försiktigt med högerfoten tills motorn kommer upp i arbetstemperatur och låta den gå en stund på tomgång innan man stänger av den om man kört hårt. Hoppas du har ett billigare fel än jag hade. Det gick lös på 25000kr med ny topp och jobb på Bmw. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.