|
|
|
|---|---|
|
När jag bytte tändstift igår upptäckte jag till min förvåning att tändstiften ligger och badar i olja. Det gäller i cylinder 2,4 och 5 (om 1 är längst fram). Jag kände på o-ringarna som ska hålla tätt mellan ventilkåpan och toppen med fingrarna och det känns likadant på alla cylindrar. Oljan täckte ungefär halva ett av tändstiften, i övriga var nivån något lägre. Oljan såg använd ut så det handlar nog inte om att man har spillt när man har fyllt på olja. Är det någon mer som har varit med om detta? Jag försökte söka med sökmotorn men den verkar inte fungera? MVH Andreas | |
|
Kan vara toppen som gått, min 525a 2004 trycker in olja i tändstift "huset" som pressades upp och ut mellan toppen och ventilkåpan. BMW har byt kåpa och ventilkåpe packningen flera gånger utan att det hjälpte men nu så byter dom toppen. Alla vill rädda världen, men ingen vill hjälpa mamma med disken P.J O |
|
|
Jaså det säger du. Då är det bara att skita i det då med andra ord. Låta det läcka in. Bilen går ju bra för övrigt. Tack för svar |
|
|
Hej. det är inte bra att det är olja vid tändstiften, det går väl bra så länge det inte går upp till hatten. Har själv haft olja i tändstiftet o till slut så gick den inte på den cylindern alls. Gjorde rent från all olja o sen gick den på alla cylindrar igen. Mitt tips e,gör rent från all olja så gått det går o sen se om det kommer mer olja. M-killen |
|
|
Jag har gjort rent och bytt tändstift så det är rent nu. Jag får hålla koll då om det kommer mer |
|
|
Jag kände runt kanterna med fingret och det kändes bra. Men det kan ju som sagt läcka där ändå :) Nästa steg är nog att lägga tätningsmassa runt ventilkåpan |
|
|
Hej jag hade samma problem med olja i tändstifthålen. Jag bytte ventilkåpspackning och oringarna vid tändstifthålen så nu är det tätt.Jag lade extra packningssilikon som för att vara garderad.Det skall finnas tidigare inlägg om du söker på något med ventilkåpsläckage eller liknande.Mvh Mikael |
|
|
Okej tack så mycket för det svaret! Jag försökte att söka men sökmotorn på denna sidan vill inte funka för mig :S |
|
axelsson |
hade samma idag när jag böt olja + stift på min 525a. Men jag kom på att de var ju bara jag som hade spillt när jag böt oljan 5 min innan jag började med stiften. kanske du hade gjort samma? :P !! e30 !! |
|
haha så kan det me va :P Men jag fyllde oljan efter att jag bytte stift |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.