|
|
|
|---|---|
|
Gokväll på er. Hade sedan 2 veckor haft problem med min bruksbil. En BMW 328CI -00. Värmen försvann och har inte haft något tid att själv titta på det då jag jobbar mkt + att min kära 300zx står och tar allt plats i garaget med lådan nerriven och allt. Tyckte därför att det skulle vara smidigt att lämmna in bilen på M-Bilar i västerås bara för att få det löst, så jag slipper åka till jobbet i kyla. Felsökning skulle kosta ca 700kr var det sagt. Tänkte att om dom ändå fick tid över kunde dom se över bakvagnen då det klonkar. ( Man måste ju passa på att utnyttja tiden ) Lämmnade in bilen på tisdagen och 3 dagar senare efter många turer fram och tebax så var jag 2500kr fattigare.. Thermostat + thermostat hus har blivit bytt. Värmen finns dock fortfarande inte. Dom rekomenderade byta av värmepaket + arbete á 3600kr. Tackade nej och tröttnade. Fick även då beskedet att klonket från bakvagn var 2x brustna fjädrar. Samt kling från kardan...?! Värmen löste sig genom en spolning av värmepaketet :) Hade även idag köpt nya fjädrar för att gåigenom och se till att allt är skyst. Men till min förvåning så ser gammla fjädrarna ut såhär när jag monterat bort dom: Länk Enligt fel från M-Bilar står det tydligt på Kostnadsförslaget: -Utfört kontroll, bakfjädrar är brustna bak. samt kostnadsförslag för reparation. Nu börjar jag bli lite lätt irreterad. En brusten fjäder är för mig en fjäder som har gått av? Försökte verkstaden blåsa mig? Kan ju givetvis ha missat något, att man kan mäta fjädrarna på nått vis eller kolla sprickor via nått instrument...? Nåja, tänkte jag skulle ta kontakt med verkstaden imorgon och kolla vad dom har att säga, om ni nu inte tror att fjädrarna kan vara tokiga på något sätt | |
|
tja tycker inte det ser ut att vara något fel på dom där fjädrarna och jag jobbar som bilmekaniker skulle vara roligt om du berättar vad dom säger på verkstan |
|
|
ser helt ok för mej... detta är brusten fjäder... Länk |
|
| Jag bytte precis bakfjädrar på våran, detta efter att SBP plockat ut delar under besiktningen. Så en brusten fjäder är en brusten fjäder. Låter som att dom försökte "blåsa" dig. | |
|
Hej igen på er. Vet att flera säkert är nyfikna över vad som egentligen hände... Skrev en tråd på fairshopping, så länkar väll dit med hela historien. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.