|
|
|
|---|---|
|
Ska först säga att jag blev en "glad" ägare till en 750 -88 för c:a en vecka sedan. Efter man haft en 750 vill man väl aldrig ha nånting annat i fortsättningen! :D Fick med 2 uppsättningar nycklar med bilen. Båda nycklarna hade naturligtvis gått av i metallringen, så dosor och nycklar var separat. Att reparera metallringen och få in nyckeln i ir-kontrollen igen, det projektet la jag ner med en gång. Den här reparationen handlar om att få till den så att den går att använda som en vanlig nyckel separat från kontrollen. Jag gjorde så här: Jag limmade först ihop metallringen med Plastic Padding "Superstål" så att det höll ihop. När det torkat så knådade jag två små bollar av Epoxykitt som finns att köpa på Biltema. När man knådar det här så börjar det att härda och redan efter 10 - 15 minuter kan man borra, gänga, såga och fila i materialet. Det blir som metall. Jag tryckte in bollarna i metallringen på nyckeln från vardera sidan och knådade sen ut kittet så att det såg anständigt ut. Jag gjorde t.o.m. en liten tjusig fördjupning i mitten där tummen passar! :D Om man vill kan man säkert hitta nånting att trä över det stelnade kittet, t.ex om man hittar krympslang modell större som man trär over och krymper ihop. Det vart lite snikvariant, men vad gäller bilen så finns det viktigare saker att lägga pengar på just nu. "Nöden är uppfinningarnas moder" | |
| va bra, jag har gjort ungefär samma sak som du.. fast dt var back-sensorn, den dära plast biten som sensorn sitter fast i. Tejpade över den andra som var hel, sen tryckte jag dit en klump sånt där som du hade. Då fick jag en form som jag sen smörjde med diskmedel faktiskt, innan jag tryckte dit en ny klump epoxykitt. Sen hade jag fin "bit" som sensorn skulle sitta i. Tog med den till jobbet o slipa så den blev lika dan som den andra, måla svart o limma sen fast sensorn :) | |
|
Lennan> Snyggt jobbat! :D Den är kanonbra den där epoxyn, kan användas till nästan allt! :D "Nöden är uppfinningarnas moder" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.