|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 328 (e46) från 99 som jag inte får upp motorhuven på. När jag drar i spaken framme i grillen så händer inget. Spärren släpper inte. Är det någon som har något tips på hur man får upp loss haken som håller huven när denna spak inte fungerar? Mvh /Thomas | |
|
Mja,, spaken i grillen kommer fram och huven öppnas lite när jag drar på spaken i kupén. Förlåt om jag har fel men det borde betyda att vajern fungerar. När jag sedan ska lossa det sista med spaken i grillen så händer inget. Tidigare, nr jag kunde öppna huven, har det kännts som att något hakats lös när jag drar i spaken i grillen men nu händer inget. Jag försker se om det finns något sätt att komma åt haken som håller huven men jag vet inte riktigt var jag ska börja.. Tips är mycket välkommna. Mvh Thomas |
|
|
Det enda jag kan komma att tänka på är att om du känner att öppningsspaken i bilen fjädrar tillbaka som den skall. Be då någon att hålla fast den i öppningsläget samtidigt som du med lite milt våld försöker rycka upp huven. Det är ingen mirakelkur jag föreslår men jag hade testat det i din sits. Länk Riwa |
|
|
Mmwell...huven går nog inte att öppna snett. Låset och den mekaniska haken sitter intill varann. Det skall ju fungera så att spaken inne i bilen släpper ett första lås och huven lyfter en aning samtidigt som man kommer åt den mekaniska spaken i grillen. Jag föreställer mig att om huven inte fjädrar upp tillräckligt så kanske spaken i fronten tittar fram men låset som släpps innifrån går i igen. Flera ggr har jag varit med om att man får dra i spaken inne i bilen 2 ggr för att det skall lossa helt. Riwa |
|
|
Tackar för tipsen. Jag har inte fått upp huven än men nu har jag lite ideer att prova. Tackar igen. Mvh Thomas |
|
Jesper von Wowern |
Min kärvar en del - det brukar hjälpa att trycka ner huven lite lätt så att inget sitter i spänn och sedan lirka med spaken. /Jesper von Wowern |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.