|
|
|
|---|---|
| tja!har en e46 touring med 8"fälg 225/40/18 fram och 8,5" 255/55/18 bak skulle vilja ändra på detta till det smalaste som går att få på dessa fälgar vad kan jag ha?anlednig vi har så jävla dåliga vägar där jag bor bilen spårar och rycker som fan med så breda däck kärringen kör bilen mest | |
| fel bak 8,5" 255/35/18 | |
|
Kolla hjulinställningarna också...kan göra stor skillnad om de ej har kollats på länge. 8" är nog det smalaste du kan hitta, eventuellt finns det fälgar med större offset (inpressningsdjup) än dina, som kan hjälpa. Vissa fälgar kan man svarva ned lite för att öka offset. Surf Or Die!!! |
|
| ok! men vet du vad jag kan gå ner i bredd fram och bak på däck som mest på minna fälgar | |
|
225or fram är inte speciellt brett utan ganska normalt! Däremot anser jag själv, med egen erfarenhet att fram och bakvagnarna på e46 är ganska känsliga för slitna bussningar.. Nån millimeter glapp i kullederna fram gör fruktansvärt mkt på bilens spårkänslighet! Dessutom är de främre bussningarna i bakvagnen viktiga för en stabil bil! De är enkla att byta och kostar inte mkt i varken material eller arbete. Kombinera med en fyrhjulsinställning så borde du få bukt på spårkänsligheten! Lycka till! Diesel-räsern /Rickard |
|
| 215/40*18 mindre skulle jag ej rekomendera.. | |
| ok!minsta bredd bak då sitter 8,5" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.