AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.233

BBS RS - Sälja kompletta eller som reservdelsfälgar?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Vad kan man tänkas tjäna mest på, att sälja fälgarna som de är eller som reservdelar till andras renoveringar?
Fälgarna jag har tänkt göra mig av med är i starkt renoveringsbehov. Hela utsidan är lackad med hammarlack eller liknande tror jag. Skruvar, centrum och ytterringar, allt är hammarlackat.
Min fundering var att sälja centrumen och ringarna och kanske få lite mer slantar än att sälja dem kompletta. Vad skulle ni gjort?
Har inte tid att renovera dem själv.

///BMW - Was sonst!
Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Frågan är om jobbet för att spräcka fälgarna itu,är värt mödan,då du säger att skruvarna är målade i hammarlack!?

Mvh Patrik

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja, det var lite grann så jag tänkte också. Det är ju inte bara en skruv heller...
Kanske man ska lugna sig lite till tiden infinner sig och ta bort färgen och putsa upp dem. Inte vet jag. Beslutsångest, RS är ju ändå RS...
Om någon känner sig sugen på att ta över ett ordentligt fälgrenoveringsjobb så kan jag skicka bilder på hur de ser ut. Misstänker att de kommer att ligga i mina gömmor en bra stund annars.

///BMW - Was sonst!
Länk
Visa användare
57
maxemus
725 tdsa -97
Kolla med Sea To Sky Innovations AB, dom hade iaf ett medel som heter SPC-203 en gång i tiden, skulle jag vara du skulle jag lägga fälgarna i ett "bad" av dessa sedan har du ett betydligare enklare jobb framför dig!

Hade en cykelram som lacken var skit på & dessuteom en del dekaler, la den i ett bad av medlet å den var "kliniskt" ren sedan ingen lack eller någe. (Ramen var av aluminium)

Vass som attats medlet, måste ha gummihanskar,

finns åxå ett medel som heter Nitor färgbort-kören, men vet inte hur bra det är!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja annars hade jag tänkt att få dem glasblästrade eller liknande. Hade en av fälgarna liggande ett dygn med färgborttagningsmedel (bums) men det hände ingenting förutom att färgen blev grå istället för silver. De är blästrade sen tidigare så jag tror inte blästringen gör varken till eller från på skicket under färgen.

///BMW - Was sonst!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.