AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
710

konstiga ljud från högtalarna?

In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
efter ett lite el problem med bilen så har det börjat låta konstigt från högtalarna, vänsterbak sprakar och högerbak viner, vinet går med varvet på motorn, alltså om jag varvar jag mer så viner det mer och intensivare.
nån som har vart med om liknande?
mvh

//stoffe
Hade samma problem på min första bil, en Mazda 626. Brydde mig inte att åtgärda felet eftersom hela bilen var i upplösningstillstånd ändå! Men det lät precis som om det hade med generators hastighet att göra, följde motor och generator varvet alltså.

Vorsprung durch freude am fahren
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ganska känt fenomen har jag för mig, e väl jordningsfel eller något...fråga i bilstereo m.m. diskussionen/ forum
Drivs högtalarna direkt från huvudenheten eller via externt slutsteg?
Vid fel i förstärkarens slutsteg kan du få detta problem, men även om någon av högtalarnas kablar skavs sönder nånstans och får kontakt med bilchassiet.

FP
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Hej det kanke är värt att veta att det dock inte är orginal stereo men har en koppling som man kopplar in i orginal kablarna vet inte vad det kallas. men högtalarna ska drivas från stereo enheten ja. har försöka att kolla på högtalar kopplingarna men inte hittat nått...
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.