AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.159

välja sommardäck?E91

To
3
Tom.A
320i touring-06
har 205/55 16 V däck RFT.dom ska bort nu.har fått bra pris på hakka V däck,är dom tysta?har även funderat på continental premium contact.vill ha komfort och så lite vägljud som möjligt!hjälp!
Kolla biltidningarnas sommardäckstester.
Conti Premium Contact är ju ett bättre däck sägs det men kolla olika tester sen är ju priset viktigt. Hakka är ju inget dåligt däck det heller.
E3
1.828
E36
USA bilar
HakkaV är inget dåligt val
Vad är bra pris? Inte över 5000:- klart på bil för 205/55-16 iaf
To
3
Tom.A
320i touring-06
ang.priset det skiljer ca 1000kr på däcken!kör för det mesta långkörning och normala hastigheter.Men har läst tester!har svårt att bestämma mig.
E3
1.828
E36
USA bilar
Har du fått HakkaV för 4000:-? Riktigt bra pris isf
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Köp Continental Sport Contact av senaste modell, är helt suveräna, slits inte så fort som man tror heller. Kanske lite dyrare men det är de värda!
Mvh
To
3
Tom.A
320i touring-06
Det blir conti däck,dom har fått mycket beröm i tester!nu har jag bestämt mig äntligen.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Jämfört med Goodyear då, typ Eagle F1??
Pa
1.120
Passo222
Ang RFT, vilket skit! Bytte till sommardäcken i dag, Bridgestone RFT, och blev sugen att åka lite. Svängde ut på motorvägen och stampade plattan i botten, så skön sång, helt plötsligt då jag bytte fil i ca 190-200 så rister hela bilen till, det känns som om den lättar från vägen, sätter sig igen och gungar till. Skitläskigt, hjärtat i halsgropen, kör betydligt lugnare resten av turen. Vägen är ngt spårig så helt klart berodde detta mycket på däcken då de är extremt spårkänsliga. Kör lugnt där det är spårigt och håll i ratten!

Mvh
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag skulle rekomendera att köra lite lugnt dom första 50milen så att däcken hinner slitas in lite efter vinterförvaringen innan man gör höghastighets prov.
Pa
1.120
Passo222
För er info: Vägen/platsen jag pratar om i ovanstående inlägg är strax före södra avfarten (den första) till Uppsala om man kommer från Stockholm, har sett att det är ett ganska stort ¨gupp¨ där och det spelade nog in en hel del då jag åkte på ¨flygturen¨. Varning utfärdas, inga hastiga filbyten på denna plats.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.