AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
17.592

Formel 1- säsongen 2009

Sida 2 av 6
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
6 segrar under dessa åren,när Michael var så suveren tycker nå jag är rätt bra.
Sen att han inte var världens roligaste kille att ha i teamet är ju en helt annan sak.

Personligen tror jag att huvud-orsaken till att Nick är kvar hos BMW,är att han är en team-player.Kan tänka mig att han är en duktig testare,och aksepterar att han är 2. förare.Kan tänka mig att det skapar harmoni i teamet.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ja,då blev Brawns och Williams diffusers godkända. Vi får vel hoppas att dom redan har kommit en bit i Munchen på att ta fram ägna.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jo vi får hoppas på det så det blir lite mera fart i bmw bilarna , de håller iallefall på med att ta fram ett Kers "light" till Kubica som inte väger lika mkt som de andra systemen. Ngn här som egentligen vet hur kraften i batterierna egentligen återförs in i drivlinan? Via elmotor eller vad?
Missade första minuterna av kvalet, vad höll Kubica på med?
Klantigt av ledningen eller strul med bilen?
18:e plats är under all kritik!
Aja antagligen ännu ett lopp som går åt skogen, (för oss som håller på Kubica)
Han kör väl med Kers i veckan så dem har väl inte fått ordning på bilen.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Han hade ingen fart helt enkelt , de har testat med Kers men tog bort det igen då de påstod att den extra tyngden gav för mkt däckslitage vilket bara är en ursäkt för dålig balans i bilen tyvärr :( , hoppas dom likt Renault snabbt tar fram en ny diffusor mm.
hittills har bmw:s säsong varit katastrof.. inga poäng idag heller
Heidfeld låg ju 8:a på slutet tror tom att han var uppe på 7:e, sen tolva i mål.
Såg inte vad som hände, dom tyska kommentatorerna var alldeles för upphetsade över Vettel för att nämna nått om skaen.
Vem är BMW`s tredje förare ?
kanske borde ge han chansen istället för Heidfeldt
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Vet inte ens om dom har ngn 3:e förare då det denna säsongen är testförbud så behovet är ju litet. Tror faktiskt inte problemet ligger i bmw:s förare utan i att bilen helt enkelt inte är konkurrenskraftig liksom Ferraris och Mclarens bilar är i år.
852
Sörpan
325xi -02
Tredjeförare hos BMW är väl Christian Klien?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
hoppas dem lyckas bättre i bahrain.. bmw har tappat mkt men ferarri och mclaren har heller inte plockat mycket poäng.. undrar hut länge brawn kan ligga i topp?? vad tror ni??
bmw_jerry:

Med det försprånget det har man med de nya reglerna håller det ett tag till innan de andra stallen hinner ändra sin bilar. Man ska komma ihåg att deras bilen verkar vara i ett kanon skick oavsett banan helt klart ligger de bra till även Red Bull ligger bra till.
kubica startar på 13:de plats och heidfelt på 14:de.. besvikelsen fortsätter :(
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Jo, men den besvikelsen äts upp av att säsongen är väldigt spännande så här långt, dock tycker jag att sänkningen av rpm till 18000 från 19000 inte är så bra... men materialet håller.
får gratulera brwan gp som ångar på o tar nya segrar och poäng.. 18 och 19 plats för bmw är skam.. vad har hänt.. i första racet var ju kubica med o slogs om vinsten och sedan dess har det bara gått utför
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med,detta är riktigt bedrövligt.
Ferrari har en bit upp till forna dagars glans.
Toyota gick över förväntan bra, det är väl en
matrialsport alá elitdivisionen, Massa och Kubica
har väl egentligen inte blivit sämre på att köra?

The way we see the problem is the problem. (?)www.helrätt.se
852
Sörpan
325xi -02
BMW verkar ha strateger från helvetet, tanka upp bilarna till brädden och sätta på bakelitpuckar var inte rätt taktik i Bahrain...

Men jag håller med Erik G, det är riktigt spännande i Formel 1 just nu.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Missade tyvärr kvalet idag,men Kubica på 10. känns ju som ett fall framåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.