|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
tänkte starta en tråd där vi disskuterar F1-säsongen 2009. inför årets säsong har det ju blivit väldigt stora ändringar och nyheter.. vet inte om det blivit till det bättre eller sämre men det märker man snart. vad gäller bmw:s chanser tror jag att kubica har chans på fina resultat i år .. vad tror ni?? första loppet gick väl inte så bra för bmw men det kommer :D | |
|
Måste säga att Kubica var nog mera bov i dramat än Vettel. Om Kubica hade väntat några kurvor till hade han lätt kunnat köra om Vettel men icke sa Nicke han skulle om i snäv kurva och förstöra får båda.... I övrigt hände det mycket och det kommer att svänga rejält under säsongen det kan man lugnt säga. I år står Kers,downforce,slicks på tapeten och kommer vara så under en längre period. |
|
| Mest glad är jag över att slicks är tillbaka. De små bakvingarna däremot, ser ju löjliga ut... | |
| All creds till Brawn teamet. Vilken jäkla bedrift av ett alldeles nytt team. Ska bli intressant att se resten av säsongen, måste fixa viasat motor bara... | |
| Det va väldigt kul att Brawn kunde komma in och kasta om lite i grytan. Men usch va fula bilarna är nu med aerodynamikbegränsningarna. Förra året så va dom ju riktigt häftiga, och sen det här. Hoppas att BMW och Kubica tar sig i kragen och levererar det vi vet att dom ska kunna. | |
Transocean |
Det var kul att se att Kubica var så pass snabb igår, dessutom utan KERS och utan "fusk?"-diffusor! Han hade faktiskt möjligheten att kämpa om första platsen, men sen gick ju allting åt skogen med Vettel. |
|
Transocean: Fusk diffusor? Det är inget fusk då vet du mera än vad jag och flera andra vet. Det kommer att avgöras om vissa team har tolkat reglerna på ett annat sätt än andra men att kalla de "fusk" är att ta händelserna i förväg |
|
| Fick i födelsedagspresent av min fru att åka ner till Spanien och titta på deltävlingen i Barcelona. Längtaaaaaar... Sen att helgen avslutas med fotbollsmatch mellan Barcelona och Villa Real på Nou Camp gör ju inte ont. Nä, hon är inte till salu :-) | |
| Stabil fruga Leif:-) | |
fredde 7 |
F1 Spain hade man ju inte tackat nej till, men fotbollen hade jag inte gått på frivilligt. |
| kubica startar som 5:a imorgon.. helt ok med bra utgångsläge för att lyckas med något men vad har hänt med heidfeldt??.. känns inte som om han hänger med riktigt | |
| Kubica startat väl som 6:a | |
| Barrichello har bytt växellåda och flyttas ner 5 platser. | |
fredde 7 |
vad som hänt med Heidfeldt? Har ju inte hänt någonting, han har aldrig varit ngn kvalraket, ända gången han lyckas komma på pallen är ju när platserna där serveras på silverfat. Man undrar ju varför BMW kör med honom, han är ju faktiskt helkass. |
|
sen hade ju Heidfeldt den tyngsta bilen, och slutade 2:a idag :) men visst jag håller med, dem borde byta ut han |
|
|
Quick Nick är ju delad etta i tävlingen att komma flest gånger på pallen utan att ha vunnit. Den andra ettan är Lilllövis. Jag är övertygad om att BMW-stallet promt vill ha en tysk som kör. Därför fick de dras med Ralf för några år sedan och nu Nick. Jag skulle gärna se att de erbjöd Timo Glock en plats (eller varför inte Vettel). |
|
|
BMW släppte ju Vettel till Red Bull när man satsade på Kubica istället. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
När det gäller Ralf,så gjorde han ett jätte bra jobb för BMW. Tyvärr så gick det lite sämre för honom efter den svåra olyckan på Indianapolis. Tycker det är orättvist att döma honom för det som hände efter olyckan,och glömma alla bra resultat innan. Tvivlar starkt på att Nick är med fortfarande bara för att han är Tysk. Han är ju ändå hyffsat snabb,och det verkar ju fungera mellan honom och Kubica.Det är ju också viktigt.Se bara på vad som hände i McLaren när dom hade båda Alonso och Hamilton. |
|
|
M.A: Nu har jag inte super koll på Ralf men så många poäng tog han väl aldrig under sina år under F1? Vad man har hört så var han inte den enklaste att ha och göra med om jag har läst rätt. |
|
|
Ralf vann 6 lopp för BMW Williams mellan 2001-2003. Tror nog att dom allra flesta av dom duktiga förarna är lite diviga. Sen tillhörde nog Ralf dom sämsta.Men kan inte varit lätt att alltid stå i brorsans skugga. |
|
|
M.A: 6 lopp i en bra bil nja inte så bra om du frågar mig. Det han framför allt har varit beskyld för är feedback till till sin chefs mekaniker. Oftast var det bara ord som "bilen känns inte" eller "inget bra grepp" Flera andra förare ex: Vettel ger betydligt mera input för att underlätta för meken om vad som ska ställas in. Sen hade han ett humör som inte var att leka :=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.