|
|
|
|---|---|
fredde 7 |
Så var det dags igen. Bmw med kubica i tävlingen samt Heidfeldt som ngn slags testenhet....... Såg ju bra ut ända tills Kubica promt måste förbi vid första tillfälle, men hellre en sådan manöver som visar på lite vinnarmentalitet än det avaktande heidfeldt agerandet. Kul För Button, han är värd att sitta i en slagkraftig bil efter alla säsonger med apdåligt matrial. |
|
Så du menar att det var Kubicas fel? Är du blind? Vettel uttryckte det väl själv - I'm an idiot! Barrichelo borde kollas upp av domarna. Han slog ut Webber direkt och skadade Nicks bil rejält, ett under att han tog sig igenom tävlingen. Så att säga att han var avvaktande stämmer inte riktigt. Såg tävlingen på RTL eftersom i vårt vackra land går det inte att se F1 eftersom det går på en betalkanal. De intervjuade de tyska förarna direkt, så vissa saker blir klarare. Även Mario Theissen intervjuades, han såg gråtfärdig ut. Så Barrichelos andra plats är en påse s***, liksom han själv är för övrigt. BMW visade åtminstone att de är i toppen, Kubica tog in på Button mot slutet, så det bådar gott! Vorsprung durch freude am fahren |
|
fredde 7 |
Jasko76: Nej det var inte Kubicas fel, men det kändes lite "onödigt" att vara så het på gröten, han måste väl ha sätt att vettel stretade emot utan att ha 100% koll på bilen, ligger man då trea och är kanske 1,5 sek snabbare per varv så kanske han kunde väntat på en säkrare omkörning,men som jag skrev så är det väl positivt med lite vinnarinstinkt... Kanske var det så att alternativet att vänta inte fanns, om han väntat kanske vettel fått fart på bilen igen(men det var jävligt frustrerande när jag räknat in han som sämst trea;)) Heidfeldt glänste inte direkt i kvalet, har sällan gjort, i tävlingen blir det mycket incidenter om man hamnar mitt i fältet, så han kan bara skylla sig själv och enligt mig borde BMW bytt honom för länge sedan. För Bmw allmänt ser det väl bra ut men det har det gjort förut. Håller tummarna för att Bmw tar klivet fram och etablerar sig som det absoluta toppteamet i år. |
|
Kubica hade bara tre varv kvar att attackera, därför satsade han, men samtidigt ska Vettel se upp när en så pass mycket snabbare bil kommer. Då är det smart att inte hitta på konstigheter. Kubica var snabbare än både Vettel och Button som hade kört slut sina däck, och skulle med största sannolikhet ha vunnit. Nu känns det bara tragiskt. Vettel har fått sitt straff, förresten. Ner 10 placeringar i griden vid nästa tävling. Nu borde även Barrichelo få sitt straff utmätt. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Attans jag missade racet men kul för Button att han vann, har alltid gillat honom sen BAR honda tiden. F1 cirkusen är riktig kul och nu blir det än mer spännande när Jenson äntligen fått lite fint material. Synd att inte Sato är kvar, han gav ofta rätt kul underhållning även om han inte nådde mållinjen alla gånger... |
|
|
Jaha, då var ju även Malaysias GP avklarad. Alla Heidfeld-kritiker borde hålla tyst åtminstone till nästa GP! Fantastisk körning av Nick och fin fin strategi, men jag börjar undra vad Brawn GP har som inte andra stall har. Delad diffuser eller är det nåt mer? Vi får väl se. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Nick brukar ju komma högt när det är besvärliga race. Tycker han gör ett bra jobb brevid Kubica. Även om han inte är lika snabb,så har han ju mycket erfarenhet.Sen kan man säkert spekulera i om en snabbare 2. förare hadde speedat upp Kubica ytterligare. Vi får hoppas att personalen i Munchen lyckas med att matcha Brawn,Toyota och Williams lite bättre framöver. |
|
fredde 7 |
Tycker dagens lopp stödjer tidigare åsikter om Heidfeldt, När det blir "kasta tärningrace" får Heidfeldt stå på pallen, dock aldrig överst. Men hellre en BMW på pallen än ett jack i ballen;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.