|
|
|
|---|---|
|
Hej Min 750iL e38 står lite lågt på höger bak, ca 15-20mm. Bilen har EDC samt nivåregl. Jag hade ett litet läckage från denna dämpare för ca ett år sedan som ett Omega additiv stoppade effektivit efter några månader. Samtidigt med detta började även något i bakvagnen gnissla vid fjädringrörelser i stadskörning. Vet ej var gnissel kommer ifrån men det verkar var kring hjulet. EDC fungerar normalt och påverkar inte att bilen står lågt på höger bak. Vad jag förstår är det alltid samma oljetryck i båda dämparna eftersom armen som påverkar nivåregleringen på verkar höjden på båda hjulparen med att ha samma tryck på båda sidor. Alltså kan man inte justera ena dämparen separat för att kompensera höger sida. Kan det vara luft i systemet som spökar? Kan det vara någon bussning som går trögt (och gnisslar) som gör att höger sida inte fjädrar upp ordentligt? Kan det vara så att bilen helt enkelt har satt sig lite med åren? Fjädringen är ju också rätt så mjuk så det räcker ju att man står lite på skrå för att fjädringen skall sjunka ihop lite på någon sida. Mvh Tomas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.