AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
965

Byta bil eller inte?

Mr
126
MrFred
BMW 320dA xdrive Touring -09
Hej! som rubriken lyder är jag i valet att jag vill byta bil men är inte riktigt säker.
Äger just nu en bmw 525 -92 sedan men då familjen ska utöka så är suget efter en touring stor..
Så frågan är vilken bil ska jag byta till? eller ska jag ha kvar den jag har?

Pengar finns det inte så mycket av just nu så ska försöka hålla mig till samma pris som min nuvarande är värd (plus några tusen).
Är riktigt sugen på en bmw touring men vet dock inte vilken, eller ska jag satsa på ett annat märke rent av? :( Då jag gärna har en bil som drar mindre soppa än den jag har nu.

Skulle vilja ha tips av ni duktig bil älskare hur jag ska göra och vilka bilar som skulle vara bra för mig?
Beror väl lite på utökningens storlek.

Jag upplever det som att e36 har rymligare baksäte än e34! Jag kan sitta bakom mig själv i en E36 men inte i E34.
Bagaget är väl aningen större i en e34 touring.

En e36 320 323 touring borde inte bli så dyr i inköp eller drift.

320vanos drar i sig någon / några deciliter soppa mindre än din icke vanos 525, förutsatt att du kör på någorlunda normala däckdimensioner.

Röstar på en 320 eller 323 eller självklart en 328 om du lyckas hitta en billigt.

-Phil
Mr
126
MrFred
jo har just funderat på dom bilarna..men går en e36 lika bra efter vägen som min e34 gör? Hur går en 318 är dom för slö och tråkiga eller drar dom lika mycket som en 320?

Nån som vet vad man kan få för sin 525 sedan med utan vanos?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det beror på vad du menar med "gå bra efter vägen".
Om du med det menar stabilt, lugnt, och avspänt vid måttliga till skapliga G-krafter så är E34 bättre. Pressar du bilen hårdare i kurvorna är däremot E36 avgjort bättre.
Li
138
Lill-Myran
Volvo V60 D4 (VEA) Summum -14
MrFred//
Kika runt på blocket och se vad de andra ligger ute för. Det beror nog mycket på om den är nybes när det gäller en såpass gammal bil. Nybesiktigad och allt fungerar så kanske 10-15 000?

/Martin - kort och gott
Mr
126
MrFred
Jo jag menade när man kör lungt..
Men om vi säger 10-15 tusen för min då, då får jag ju knappt en e30 touring :(
Men om vi säger så här för runt 20 vad kan man får för e36 touring då? inte är det många iaf.. så det kanske är lika bra att ha kvar den jag har nu då.
Mr
126
MrFred
Eller ska jag börja titta på andra märken, men vad får man då?
Gemini__
Varför inte en Volvo 855 från -95 och uppåt. Prisvärda nufötiden, bra bilar (om välskött) helt enkelt.

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kanske skulle behålla din nuvarande bil, för jag tror att en barnvagn är det nog mer problem att stoppa ner i skuffen på en 3 än en 5 serie

Mvh Thom525

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.