|
|
|
|---|---|
joschua |
Har tänkt köpa en e36 m3:a. Vad får jag för ca 150' och framförallt vad ska jag tänka på innan köp, typiska fel etc..? Skulle även vilja veta ungerfär vad service kostar till en dylik insp1/insp2. Är väldigt tacksam för alla råd jag kan få /johan |
M3-Mackan |
För 150' får du väl en 93-94 ev. 95a Vet inte om just några generella fel på dem. Vanosen är ju viktig att den är juste. Att drivlinan är okej, många eller så gott som alla är ju relativt hårt körda. Jag betalar ca 6000:- för Insp. I & ca 8900:- för Insp. II -Mackan- |
| Det finns många bilar där ute, köp nu bara den som känns 100% rätt och förhasta dej inte. Vill du ha en bil med lite utrustning och fälgar och sån't, försök då finna en som har detta så du slipper ta det senare. Utbudet e stort idag. Provkör ett gäng bilar, skriv upp det du har frågor om och bara fråga på här på forumet! | |
Crusty |
Kolla BMW powers köpguid, där står sådant du ska kolla vid ett eventuellt bilköp. Brukar bli att man förhastar sig annars. hade med mig dessa punkter en gång när jag skulle kolla bil, ville ha bilen verkligen, men sen med facit i hand o jag hade följt alla punkterna så var det ett klokt beslut o inte köpa. Lycka till!! |
|
Tjenare. Måste hålla med 328-Johan och alla andra. Förhasta dig inte. Åk och provkör flertal bilar innan du bestämmer dig. Sen om du tänkt att styla bilen, så köp helst som redan är färdigstylad. Det blir billigast så. Själv har jag lagt ut den hel del pengar på bilen nu, och ångrar nästan att jag inte köpte en färdigstylad. Kompisen min köpte en fin M3:a -93 (dock utan riktigt servicebok) för 2 veckor sen för 135.000:-. Så för runt 150.000:- så får du; en kanonfin -93, fin -94 eller skaplig -95. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
T_J |
Tycker inte att 150 000 är realistiskt för en bil som nästa år fyller 10år gammal och i de flesta fall rullat närmare 15 000mil. Glöm inte att du får en 96`a i bra skick för ca 170k...och definitv inga problem att få en fin 95`a för 150k. Struta i att kolla här på BMWBörsen, Ägarna till äldre E36 M3`orna gör allt för att försöka uppvärdera sina bilar där... |
|
T_J: Tillgång o efterfrågan styr priset, titta bara på m3 e30, där kostar en fin 87:a närmare 100 lakan. Det kan man snacka dyrt för en 15 år gammal bil, du kan nog inte värdera m3:or som "vanliga" bilar. Mvh Jens |
|
|
Har själv vart runt och tittat på M3:or, och man köper fina exemplar med servicebok, 1000-1500mil/år för riktigt hyggliga pengar. M3:orna har rasat i pris de sista två åren, så du ska inte behöva ge mer än följande: -93, 120000:- (sverige) 100000:- (tyskland) -94, 125000:- (sverige) 110000:- (tyskland) -95, 130000:- (sverige) 115000:- (tyskland) -96, 150000:- (sverige) 135000:- (tyskland) -97, 170000:- (sverige) 145000:- (tyskland) Lycka till med bilköpet / Ingenjören |
|
T_J |
JN, E36 M3 är en vanlig bil idag, därav prisraset, ville bara upplysa Joschua om det så han inte går och betalar 150k för en 93`a, tittar man bara i BMWBörsen kan man ju tro att dom ligger i den prisklassen. Ingenjören har korrekt uppfattning om prisläget idag. M3 E30 är en helt annan femma, en sådan finns det inte bakom varje korvkiosk om jag så säger, därav är priset på en fin sådan väldigt högt, och det ska det oxå vara. E30 M3 är något av en samlarbil, det kan man inte riktigt säga om E36... |
|
Jag tror inte heller att det är några problem att hitta en m3 e36 för 120 kkr, men om man vill ha en välutrustad och välskött bil kanske man får vara beredd att betala lite mer. Jag skulle tex inte köpa en gul m3:a som saknar ac o skinn, möjligen om den kostade typ 90 kkr. Vad jag menar är att man kan inte göra en tabell o värdera alla 93:or till 120 kkr utan man måste bedöma varje enskild bil individuellt. Jag köper iaf hellre en m3:a för typ 140 kkr som känns helt rätt och har den utrustning jag vill ha istället för en kompromiss som jag kanske spar 20 kkr på vid inköpstillfället men sedan inte är riktigt nöjd med. Men joschua gör så klart som han vill med sitt köp, nu vet han iaf att det finns billiga m3:or att få tag i också, finns säkert 93:or som kostar kring 100 kkr också. Mvh Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.