AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
890

Eftermontera Orginalnavigator i e39

Hj
9
Hjaelten
BMW M5 - 1991
Som rubriken säger så tänkte jag snart börja eftermontera orginalnavigatorn i min 540...förstår inte vem som köper en 540 från fabrik utan navi? men men. hur som helst så sitter jag med kabelstammen, skärm, spelare osv

men jag lyfte på luckan till vänster i bagageutrymmet och där ser jag bara 2-3kablar känns som det saknas några kablar?, finns ju säkert en 10-15kontakter på kabelstammen som ska ligga i bagageluckan så min fråga är om någon har ett kopplingschema eller dylikt till e39an?

har en kännsla av att kanske mycket ger sig när man väl börjat riva men känns ändå bättre att vara lite mer förberedd inför det hela, har kikat på e46 ombyggnaden här på autopower men skulle gärna vilja ha något mer detaljerat

mvh// johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan väl säga så här att den jag vet som eftermonterat in en fabriksmonterad originalnavi i en 540 fick riva inredningen hela bilen och byta hela kabelstammen fram till bak.
Det finns eftermonteringssatser som monteras enklare, men det är ändå kanske 14-20 sidors manual 5-7 timmars montering.
Man att montera in en fd fabriksmonterad kräver en herrans massa jobb, men visst det går.
Sök på WDS som är BMWs kopplingsschema.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.