|
|
|
|---|---|
|
Har idag ett 66Ah batteri under baksätet. Vad skall det sitta för något orginal ? Utrymmet där är anpassat för ett batteri som är minst 10 cm längre. Har förutom det problem med att den ej vill starta regelbundet (drar ej runt startmotorn inte ens ett klick från solenoiden), tänkte att ett för litet batteri kunde ev. vara boven. Vad tror Ni ? | |
| Har för mej att jag har ett 85Ah i den ena och ett 65 i den andra. Ingen "daglig" skillnad, dock är bilen som går med 85Ah märkbart piggare i startmotorn under kallare vintrar :-) Har heller aldrig haft problem med att 65Ah vägrar dra solenoid osv.... | |
|
E32:an skall ha ett 85Ah batteri. Precis som det skrivs ovan så blir den betydligt mer lättstartad på vintern. Mvh Jocke W |
|
|
Behöver också nytt batteri :( Trodde först jag hade en strömtjuv, men idag startade inte bilen (orkade EJ dra runt raskt nog) efter fullladdning. Visar 10,5 volt. tolar detta som en trasig cell i batteriet. Vore tacksam för specs på korrekt batteri. Hoppas det finns på lokala macken typ "taxi-batteri" eller nåt. Har hört siffran 88 ampTimmar till 750, fast det borde vel inte spela ngn större roll ? Typ bara man ligger över 80 ? Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
| Var på Micro och införskaffade ett Bosch Silver på 88Ah | |
|
"Ibland är man för snabb på enter" Detta batteri motsvarar det som skall sitta orginal på måtten i varje fall. Märkte en omedelbar skillnad på startmotorn. Skiljer 0,7 volt mot det ga: med full belastning utan att ha motorn på. Att notera är att det ga: batteriet var ett 66Ah inköpt -00. Pris för Bosch batteriet 1198:-. |
|
|
Plockade ut ett Bosch 8A 88Ah och ersatte med en kompis överblivna Varta. Inga problem hittils. Tyckte batterierna liknade så mycket i design att det inte kändes tillfälligt ? Vet någon hur lång garanti det är på Bosch bilbatteri ? Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
| Det är 3-års garanti på Bosch batteriet. Enligt vad jag har läst och hört av BMW själva så är det ganska viktigt att man håller sig till den föreskrivna Ah styrkan på batteriet efter som det är så mycket elektronik som behöver rätt spänning för att fungera klanderfritt. I vissa fal kan det genereras felkoder på onboardcomputern vid start av bilen som ej är relevanta bara för att spänningen är för låg. Så jag tycker att det verkar dumt att chansa som föregående ägare till min bil hade gjort. Snålheten bedrar i bland tyvärr visheten. | |
svardska |
batteri köper man på biltema dom är faktiskt bra. men köp inget annat där. hämta batteriet och gå direkt till kassan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.