|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kan ngn med en M5 "föklara" tomgångsljudet på er m5 e60/61..? Har själv tittat på en som vid tomgång nästintill låter som en diesel mer än en vrålig v10. (Vid varvning låter det inte så) Tack | |
|
Har iofs inte varken sett eller hört så många V10or men ett diesel-sound-a-like kan ju uppstå vid lösa tändstift eller taskiga avgaspackningar. The way we see the problem is the problem. |
|
| Är på min andra M5 E60 och dom låter som en diselbil JA på tomgång, även med sportsyst på.... | |
| Lyssna vid ~4.10 in i filmen: Länk | |
Gemini__ |
Av vad jag kunnat läsa mig till verkar det vara teknik från dieselvärlden som sätter sina spår , piezoinsprutare som ett ex. tex. Står lite om ett "högre och råare ljud" i detta Mercedestest, kanske kan vara något likn: Länk |
|
I länken i mitt ilägg ovan, lyssna på ljudet precis när motorn stängs av. |
|
|
Tack för alla snabba svar !! Det stämmer, den låter likadant i filmklippet.. (snyggt kört :) Lite konstigt är det ju när man hör hur den låter på högre varv -diou, om du är inne på #2 kanske du kan ge några snabba tips till en spekulant ? TAck igen |
|
|
Tänk på att hitta en bil med mkt utrustning samt läcker färg kombo, lättare att sälja, typ interlagosblå med silverstoneläder ;) har jag på min... Kolla noga så att allt är ok, och gå på din egen känsla men var nogran med ALLT... Så du inte ångrar något sedan.. |
|
|
tack. japp färgkombinationen har jag full koll på.. tänkte om det kanske var ngt speciellt att se upp med eller kolla skicket på, just på den här modellen ? |
|
|
nä de ska va v12 ljud chippad 510hp Länk |
|
| ja, den var.. fet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.