|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett styrningsproblem med min (nästan ny, 08, uttagen 2009-01) BMW 523iA Touring. När jag styr ratten i en kurva och kurvan är slut går ratten inte tillbaks till mittläget av sig själv. Det gjorde min förra bmw 525 alldeles utmärkt, men nu känns motorvägskörning som ett rent slavarbete eftersom jag hela tiden måste vrida tillbaka den i rätt läge. BMW säljaren säger att jag är den förste som upplever det så. Men deras egen mekaniker säger att det känns som om ett cyckelstyre som är åtdraget för hårt. Och precis sä känns det. Någon annan som har samma problem? | |
| Hade en gång en volvo som betedde sig på det sättet då var det något fel på rattaxel knuten. Efter byte vart allt bra och ratten gick tilbaka igen efter varje kurva | |
| När jag hade Audin så hade jag en dålig styrväxel. (Glappande osv.) När jag justerade den på justeringsskruven FÖR MKT så vart det som din är.. jag lossade 1/8 dels varv och så vart det bra.. kan den skruven kanske sitta för hårt orginalmonterat? bara en teori jag kan komma med.. borde inte vara så. men min nyinförskaffade 520 -99 är också lite trög tycker jag. den är styrväxeln bytt på en gång. tänker inte göra nåt åt det, för den centrerar ratten själv ialf. men som sagt; När jag drog skruven för hårt, så varty han trögstyrd, och centrerade inte. så där har du nåt att gå på ialf. | |
| Tack för era svar, problemet är att säljaren säger att modellen är så i grunden men jag har svårt att tror att det är på det viset. Jag har kört knappt 300 mil men fundera på att sälja den om det inte går att lösa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.