|
|
|
|---|---|
|
Hur många varianter av ruta finns det till det främre rutan på en E38 (ej inräknat de skottsäkra). Det jag är ute efter är den som bäst hindrar solens värme. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Det finns EN framrutaruta - en laminerad som hindrar att du får glaset på dig vid en eventuell krock. |
|
Fel Maverick. Det finns faktiskt några olika framrutor att välja på, och alla är laminerade. Green windscreen for vehicles with protective glazing rain sensor xenon light Green windscreen, green shade band for vehicles with rain sensor xenon light Wndshld,infrared,green wedge lamin.green for vehicles with climate comfort windscreen Källa: Länk Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Skall byta vindrutan i min bil på grund av ett stenskott så jag lånar den här tråden lite. Vad är det för skillnad på vindrutan på en bil som har xenon och en som är utan ? Vad menas med protective glazing ? |
|
|
Ska åxå byta ruta. Borde ju gå att "byta upp sig" samtidigt? Protective borde ju vara skottsäkert då? Många bäckar små - "lite tystare"? Regnsensor bör man ju ha eftersom bilen har det. Fattar inte heller det där med Xenon-anknytningen. Avnländingsprylen sitter väl i spegellådan, inte i glaset... I guess... |
|
Gemini__ |
Från tråden nedan: "The reason for the reference to Xenon is that they are generally also auto headlamps, which has a sensor on the glass." Länk |
|
Vad är ett normalt pris för byte av vindruta med regnsensor? Ifall man har försäkring med självrisk som % på kostnaden... ______ |
|
|
Drygt 2000kr. Betalade själv 2200kr i självrisk för en klimatkomfort ruta anpassad för regnsensor till min M5 och det är den dyraste rutan till E39. Detta var för ca. 1 år sedan och på CarGlass. ___ //Ulf |
|
|
protective glazing är inte skottsäker eftersom den inte är tyngre än de andra rutorna, jag läste att den skall klara av slag med tex. en slägga eller yxa utan att de går egenom rutan. Har själv nu beställt en ny vindruta från pilkington, fanns en del olika alternativ: bilar utan regnsensor, bilar med regnsensor före 03/98 och bilar med regnsensor efter 03/98. Fanns också en klimatkomfortruta för bilar efter 03/98. Alla hade grönkil uppe. Någon skilld ruta för xenon fanns inte. Skulle man beställt orginal från BMW skulle man tydligen behövt byta spegel, regnsensor och kåpor på bilar före 03/98: OBS! Bilar med regnsensor t o m 03/98 behöver dessutom en inre backspegel inklusive skydd, men bestämning av artikelnummer sker för bilar fr o m 03/98. |
|
|
Köpte härifrån för 1500 inkl frakt förra sommaren. Länk ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.