|
|
|
|---|---|
|
Så,då var det äntilgen klart. Har nu en mycket fin Imolaröd Individual M5-99 på uppfarten! 9000 dokumenterade mil o massor med lull-lull. Den har några små fel som åtgärdas snarast bla. Byte krängningshämmarstag fram H+V.(Köpte nya på BMW i dag). Byte till -01 optik fram.(Har fina BMW org.liggandes). Byta de hemska FYRKANTIGA avgasutblåsen. För övrigt känns bilen KANON! Har en godvän som jobbar på BMW. Han hjälpte mig med ett utdrag ur deras register. Listan på utrusting var lång med några intressanta detaljer. Tillverkningsdatum 1998-07-13 Mycket tidigt datum. Order options b.l.a. 902 Special Check Press Vehicles(Pressbil?!) 991 Pre Series Managment(Förseriebil?!) Har vi någon proffessor här på forumet som vet vad dessa två punkter i optionslistan betyder? Hur som helst,jag är SKITNÖJD! | |
| Grattis:)!! | |
zcooter |
Utrustningslistor o annat som rör M5 kan nog HD91 eller schnitzer svara på. I alla fall då det rör sig om e34 serien. Option 902 och 991 borde varit med sedan den eran, M5 e34. |
|
Så här står det i Autopowers utrustningslista som finns här : Länk Kod 902: Extrakontroll, pressbil Hittade inget på kod 991 men ställ frågan på några större M5-forum. |
|
|
Att den varit en pressvisningsbil är ju rätt skoj. Den fick nog bekänna färg direkt från fabriksgolvet kan man gissa. Undra om dessa bilar fick någon annan form av "omsorg" innan journalisterna fick sätta tänderna i dom. Ska kolla om någon på M5 board känner till kod 991. |
|
|
Grattis til en helt underbar bil!! Lägg upp lite bilder så man får se pärlan! Mvh Frasse |
|
| Grattis till nya bilen! | |
|
Ska ta lite bilder så fort vädret tillåter. Monterade på de nya sommarhjulen i dag (nylackade org.fälgar med nya Pirelli Rosso)och vad händer,jo vi fick 10cm nysnö!God jul!!!! |
|
|
Grattis vad kul.Det har ju varit lite diskutioner om just den bilen.Hur var den i skicket?Priset verkade ju va klockrent med dom milen.Din saknade taklucka va?Min Imolaröda har du väl redan sett antar jag?Så här ser den ut. Länk Skulle vara kul att se bilen bor du i stocholms trakten eller? Du får lägga upp bilder så fort som möjligt så att man får se pärlan:) |
|
|
Off topic men 2002tii varför har din m5a vanliga backspegeln istället för m backspegeln inne i coupen...? |
|
|
Det är inget som jag reflekterat över.Det kan kanske bero på att det är en tidig -99a?Ska kolla det sen. Nu ska vi inte sabba Tracfreaks tråd ;) |
|
|
2002ti.Jo den har ellucka i glas.Skulle beskriva skicket som mycket fint org.skick med undantag för de hemska avgasutblåsen. dobo.Min har samma innerspegel som 2002ti.Tror att det var den spegeln på de tidiga modellerna. |
|
| Jo,jag bor i Stockholm. | |
| Då kanske vi ses i sommar då så kan vi surra lite:) | |
|
Absolut. Om du ska till Mantorp 16/5:e så lär vi ses där! |
|
| Tidiga M5or hade den vanliga innerbackspegeln. | |
| Gratulerar. Riktigt avundsjuk :) | |
|
Kollade lite i serviceboken. Stämpel Nr1:Leveranskontroll:BMW M GmbH Garching Stämpel Nr2:2043km :BMW M GmbH Garshing Stämpel Nr3:16100km :BMW AG Dingolfing Verkar som den tillhörde BMW det första året. Kom till Svea rike med lite mer än 1800mil på mätaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.