AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
975

Finns det någon bmw mek i sthlm som kan kolla på min bil?

Min bil en bmw 320i e46 åkte på en skada för ett tag sen på den bakre stötfångaren, den åkte in på bmw o byttes ut enligt dom o bmw skicka en räkning på ca 14k till mitt försäkringsbolag, nu till problemet så har stötfångaren släppt över ena hjulhuset och precis under bakluckan där den sitter har det blivit ett mellanrum mellan stötfångare o backluckan, undrar om de finns nån bmw mek som kan kolla på de, har en misstanke att de e min gamla stötfångare som sitter på bara nylackad för det har gått sönder på samma plats som när den åkte in på bmw.....
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Börja med att åka tillbaka till den BMW verkstad som lagade det. Ta sen kontakt med ditt försäkringsbolag och berätta vad som hänt. Om ingen ny olycka inträffat är det ju helt klart en reklamation av ett tidigare arbete som gäller. Det är inte meningen att du ska betala en annan verkstad för att fixa nåt den första gjort dåligt.

Det är inte helt omöjligt att det är din gamla del som reparerats, det kan vara så att ditt försäkringsbolag väljer den vägen före att montera dit nya dyrare delar. Alla vill spara kostnader nu förtiden så det är inte alla som alltid köper en ny del. Det står säkert i villkoren för försäkringen.

Hoppas att det löser sig för dig.

Niklas

Fransosen
Här får verkstaden inte själv välja nya delar, finns möjlighet till plastlagning får den gamla delen lagas upp till och med värdet på en ny . detta pga "miljöhänsyn" och att bolagen vill spara pengar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.