AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.823

Smakråd av fälgar till en E39 M-sport

Tja killar!

Nu är det inte långt till våren är på riktigt, även om snön sakta faller ner utanför fönstret idag. Här i Umeå dröjer det som vanligt lite extra länge, men om ca 3 veckor är det nog dags ändå. Härligt!

Nu är det så att jag har lite beslutsångest. Nya fälgar skall införskaffas i dimensionen 19", och jag har nästan bestämt mig för vilka det blir men sklle gärna vilja höra vad ni tycker. Självklart är det viktigast att jag är nöjd, men man vill ju ändå att andra ska uppskatta fälgarna.
Bilen som de ska sitta på är en 525 M-Sport (E39) i silvermetallic.

Säg gärna vilka ni tycker passar bäst och varför:
Länk

Jag kommer att plocka bort bilderna när tråden "somnar" eftersom jag inte har fotat dem själv.

Tack för er åsikt!
Kom igen, visst tycker ni ngt!
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Hej.
Kör på dem.
Tystheten talar sitt tydliga språk. De är så bra att d inte blir nåra kommentarer;)
Ingen lär säga att de är fula, isf är d av ren avundsjuka!
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Hej!
DOTZ Mugello tycker jag ser bäst ut av dessa.
BBS LM är annars mitt personliga val.
Mugello är fina och ligger bra till prismässigt, BBS LM är tveklöst grymma men ligger i en helt annan klass. Sen blir det nog GY F1 Assy el Toyo T1-R närmast marken.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Hej.
Glömde skriva vilka ja tkr passar..
Breyton Spirit - dyra, man får va man betalar för.
Dotz Mugello - ett bra alternativ till Breyton om priset spelar roll. Har dock ej klart för mig prisskillnaden.

SSR GT-3 kommer som stark trea, dock så förknippar jag själv dessa med 3-serien då ja sett mest 3-serien som haft dem.
Har äntligen beställt nya fälgar o däck, blev Mugello 8.5*19 med Nokian Z. Gummihuset hade ett mkt bra pris på nokian så det blev dem istället för F1 Assy, notan landade på 16 415. Inte alls så farligt, nu måste bara snön bort!!!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kan rekommendera att flytta till Skåne här kör vi redan på sommardäcken
riktigt skönt
en kommentar ang. stora fälgar det är inte skönt att ha för låg profil har själv 245-40-18 funkar fint med nivå reglering

ha en skön sommar när den kommer

Skåne, det lät verkligen inte fel!! Lång sommar och tidig vår. Men det blir inte så mkt skoterkörning där nere va? Det är ju så härligt att sticka ut o surfa i lössnön eller kanske rejsa på en fin led!
Men visst, nu börjar man vara less.

Självklart tappar man en del komfort med stora fälgar, men det tjänar man igen i rent urseende! 18" är helrätt men 19" grymt, passar E39 klockrent.
Kommer att köra 245/35 runt om, får se om skärmarna ev behöver valsas, fälgarna har ett ET på 15 så det kommer att sitta som gjutet!

//mikael
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Är själv från Ume, beställde dessa i veckan
Länk
Schysst val, Zito fälgarna passar klockrent på BMW. Körde du oxå på 19"?
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Nä, köpte nya däck ifjol, så det blev 18"
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Lugne...
Du kollade aldrig priset med KM Däck?
Baccala: jupp, med nokian däcken blev det ingen skillnad!
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Själv gillar jag fälgar med färre ekrar. lätta tt hålla rena oxo :)
Breyton spirit är ju klart snyggast tycker jag personligen. Mugello är också väldigt fina, men kanske lite vanliga?

SSR gjorde tydligen konkurs förra året. Annars är 5-ekrade med kant kaxigt.

Oavsett vilket, båda är fina!
Köpte Mugello 8,5*19, riktigt nöjd!
Nu ska bara ekipaget sänkas lite ytterligare, funderar på h&r 30/15.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.