AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
500

Hjälp! M3 problem

Agge
Jag har nyligen blivit ägare till en m3 cab -97. Bilen är helt underbar förutom en sak. Vid en snabb start igår så hörde jag ett starkt ljud från baksidan av bilen, trodde att jag fick punktering. En bilmekaniker kollade på bilen idag och sa att bakaxelhållaren gick sönder. Det blev fixat idag genom svetsning, men det hände precis samma sak idag vid en snabbstart, bakaxelhållaren gick sönder igen. Så fort man gasar lite så låter det väldigt mycket. Det enda lösningen jag kan komma på är att höja bilen (bilen är väldigt sänkt). Vad ska jag göra? Tacksam för svar...

//Agge
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hmm.. Har inte hört talas om detta fenomen på standardbilar. Hände det igen samma dag? Var det hans svetsning som släppte? Hur e bilen sänkt?
Agge
Det var hans svetsning som släppte. Jag pratade med förra ägaren till bilen och han sa att det måste vara bussningen som är sliten. Nu har jag beställt både bussningen och hållaren från Tyskland. Vet ej hur bilen är sänkt men det ska inte vara orsaken enligt förra ägaren. Kan det vara något annat???
MVH

//Agge
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Har du beställt nya grejjer är det bara att montera och hoppas på det bästa. Att du skulle ha sönder en bakaxelhållare till låter otroligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.