|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har importerat en Z4 från USA???. Hur går det vid transport till Sverige? Försäkring vid transport? Besiktnings regler på bilar från USA. | |
|
Det finns en USA-importerad M Roadster på blocket, svart till färgen. Om ingen annan svarar kan du ju höra med honom. Har inte hört något om att någon på forumet importerat från USA, US-specade bilar är svårsålda i Sverige och prisbilden skiljer för lite för att gemene man skall finna det värt besväret. Bilar från Sverige och Tyskland är betydligt vanligare. Dock är dina frågor inte direkt bundna till Z4 så denna tråd hör nog egentligen hemma i en annan del av forumet. |
|
|
Hej, Är ägare till USA Z4 M Roadstern på blocket. Kan säga i dagens läge så lönar det inte sig att ta hem en Z4 från USA. När dollarn låg i 5.80 USD importerade jag min bil och den har ungefär kostat vad jag begär på blocket minus jobb/tid, efter tull, moms, regbes, nyckelkodning, serive/kontroll, Navi skiva, Byte av mätarhus osv osv. Bilen är fullutrustad så det var ett givet val att köpa denna istället för en bil som rullat några tusen mil till och saknade all extra utrustning för samma pengar här i sverige. Min far bor även i USA så vi kunde kontrollera bilen innan köp. Mitt råd, köp en bil som redan är reggad här i sverige för att slippa ev extra oväntade utgifter. /Daniel |
|
| danragn: Hur kommer det sig att du inte anger i dina annonser att det är USA-import? | |
|
Hade gärna skrivit ut det om inte alla hade sådana fördommar mot USA import bilar. Bilen har haft en ägare i USA och sedan jag i sverige. Har haft den inne på en genomgång på M-bilar i västerås innan nybilsgarantin går ut nu i maj och allt är som det ska och milen stämmer. Många tror att inte garantin gäller men så är inte fallet. Ring för mer info ;) /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.