|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att tona rutorna på min svarta 325 E91. Hade i sådana fall inte tänkt en kolsvart toning utan någon mer rökfärgad färg. Vad tycker ni? Ser tonade rutor lite raggaraktigt ut eller är det snyggt? Tycker inte att det är så vanligt med tonade rutor på nyare BMW... | |
|
Det är både snyggt och praktiskt! Jag röstar absolut FÖR! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Jag har tonade rutor monterat original från fabrik och verkar vara vanligt på E61 med M-paket, speciellt i kombination med Carbonsvartmetallic. Stämmer det att den fabriksmonterade är att rutorna i sig är mörka dvs det är ingen påklistrad film (måste kolla detta när jag kommer hem). Jag tycker det är snyggt, rutorna är lagom tonade, men det är lite grann på gränsen till raggarvarning. Hade jag haft en ljusare bil hade jag nog inte velat ha det. | |
|
ska du tona så kör på röktonat som du tänkte.. ta inte nån mack film å tona med. bättre å lämna in på firma som fixar åt dig. kolsvarta rutor är till för epor.. |
|
| en ganska ljus toning tycker jag är snyggare än helst svart. Dock blir det bättre med mörkare om du är ute efter att stänga ute så mycket sol som möjligt. | |
|
---->> k1mzo Vindrutan? Kan inte vara kul att köra med det en natt när det regnar, jag tycker det är nog svårt att se bra utan toning på vindrutan i det läget. |
|
|
Värt att känna till: Vill man kolla, och till och med kunna göra en hyfsad bedömning om graden av toning så lyser man med en softad lampa genom rutan på en matt vit yta. Flytta lampan runt kanten på rutan och observera skillnaden på den vita ytan, man ser omgående skillnad mot en helt transparent ruta och en tonad, och "mätmetoden" är riktigt känslig. Så kan även besiktningsteknikern gör vid behov, en otonad ruta att jämföra med är nog inte det första han behöver. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.