|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har suttit och sökt i forumet i timmar nu men lyckas inte komma fram till nått som kan va felet för mig :( Så hoppas nån kan hjälpa mig.. Problemet då: Var ute och körde ungefär 15mil igår.. (med endel stopp, dock ej senaste 5-6milen) Stannade sen och hoppade in på ica en snabbis, när jag kommer ut och startar bilen går den riktigt dåligt. > den har låg tomgång (500 ungefär skulle jag tro) > den är nästan helt orklös vid gas > och den mullrar / bubblar mer i ljudet körde den korta biten hem och bytte iaf Stiften jag nyss köpt som ändå skulle bytas och startade.. samma sak.. (den var fortfarande varm då) Sen var jag ut imorse och startade den och den gick normalt kall? Vad kan vara fel? Antar att det är nån givare? (den har varit så att den börjat mullra/bubbla lite lite grann och tappat lite i tomgång enstaka gånger innan, men inte såhär och aldrig vart orklös..) | |
|
Ingen? fick ett förslag på att den kan möjligtvis va kedjan som behöver spännas/bytas på den? är något som rasslar lite i motorn men trodde det var vattenpumpen som börjat ge upp också men kollat nu och den glappar inget iaf.. |
|
|
Kolla alla vacumslangar till insuget... Dom brukar kunna torka/spricka -vilket resulterar i samma symptom. Mvh Anton |
|
|
varit ute och letat efter dåliga slangar men lyckas inte hitta nått :( sprayade med startas för att hitta läckor och märkte att den nästan dör om jag sprayar i insuget? :S ska den inte gå upp i varv då? bytte också olja och remmen nu idag och då slutade det låta från kjedjan eller vad det var iaf :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.