AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.101

M5 oljeförbrukning. Tips och råd !

Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Va inne på "stans" lilla mack. Känner killen sedan tidigare. Han vet om mitt äganade med BMW M5. Och vem vet inte att de dricker lite olja? Han sa till mig att testa en ny produkt han hade fått in från Wýnns - prudukt i fråga hette ENGINE TREATMENT, DOUBLE ACTION. Stod på flaskan att det ger högre kompression + att det skulle resultera i lägre oljeförbrukning. m.m m.m. Han sa också att han har testat det på sin nya Audi RS4 och att det skulle gjort märkbar skillnad vi gaspådrag och även i högre hastigheter. Är det någon dumt försäljningstrick eller funkar detta?

Tacksam för svar.

M
84
M as in Missile
M5 -01
540-01
523-99
318-99
316-96
hej jag har en m5 01 och den tar ca 1 liter vid varje service alltså 2500 mil och jag använder tws olja oljeförbrukningen har mycket med hur tung höger foten men och andra sidan så har jag uppdaterade kolvringar som kom sent 00 så jag tror inte på att den skulle dricka mindre olja för att du använder hans produkter.
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Är skeptisk,men det finns väl bara ett sätt att vara säker,prova själv o se om det blir någon skillnad.
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Vet väl inte om jag har blivit så mycket klokare av alla kloka svar. Men köper en flaska. Funkar det så säger jag till här. Finns ju fler som kan bvehöva det !

Drive fast !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.