|
|
|
|---|---|
|
tjenna. jag har en 528IAT-97 den har gått 18 000mil.. den växlar som den ska vid vanlig lung körning.. men när man ligger i tex 120 o trycker ner kick downen.. så bara växlar den ner o varvar men hastighets mätarn rör sig knappt, värst e den när man har kört en stund.. o i "s" läget gör den nästan alltid så.. men ibland e de bra fart i den o man känner att den värkligen drar o hastighets mätaren går fortare än varvräknaren.. bäst går den när den e kall.. o oljan i är bara 500mil gammal mvh Peter | |
|
Hej ped. trycker du till ordentligt på gasen så den hoppar ner till 4an då sticker den ordenligt men gasar man bara lite så går den ner till 5an å det är segare.. .. sedan finns det andra faktorer som styr som. 15 " axar snabbare än 18" tex.. vikt skilllnad på hjulen. mvh mika schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| Ja, jag vet vad du menar... samma med min , den "slirar" liksom - varvräknaren går till rött med det kommer ingen skjuts eller hur!? Bättre då att gå till manuellläge och slå i en lägre växel och sean ge på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.