AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.173

[E61] Pipande ljud från instrumentbrädan

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Nej det är inte varningen att temperaturen ligger under 3 grader. Det låter ungefär som vid startögonblicket i utförsåkning i skidor. Tut, tut, tut, tuuut...alltså 2-3 korta pip som avslutas med ett långt pip.

Trodde först det kom från radion, men nu har det hänt två gånger. Vad är det som låter egentligen?
To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
PDC ur funktion?
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
3 korta och ett långt. Kan det vara klock inställningen som fått fnatt. Går att ställa så det pipper vid varje heltimme. Kanske har tappat inställningen..
D_
37
D_09
525 E61 -05 - SÅLD
Jag har också kommit fram till att det är klockan som "slår" hel timma. Jag inte haft bilen så länge så det ttog en stund att räkna ut vad alla ljudsignaler betyder..

Dock har jag inte kommit på hur man ändrar detta. Någon som vet??
Antar att man ska in i idrive och snurra..

D
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
iDrivemenyn under settings för tid/datum.
Va
31
Vance_01
525i -04
Aha!.. så det är det som låter?..

Var inne o snurrade ett tag på om det antingen var någon temperatur varnare för ute temperaturen. var även inne o tänkte tanken på om det berodde på att det var någon inställning för radion om den bytte frekvens eller liknande :) .. nu ska här grävas bland inställningarna o se om jag kan hitta det :)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
idiotiskt ljud enligt min mening. jag blev lite orolig först innan jag via detta forum fattade vad det var för nått.

Ett litet pling hade räckt. Men en nedräkningston som om Nasa ska skjuta upp en raket eller liknande är ju lite overkill :-)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Nedräkningen visar bara att bilen är från München. Samma ton har används av radiostationen "Bayern 3" genom låååååång tid inför varje nyhetssändning varje heltimme.

Häftigt när man kör i Bayern ;-)
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag älskar då det plingar i bilen, ja det brukar inte plinga så ofta,,,, och plingar min BMW så är det ngt som den vill eller göra mig uppmärksam på, fel eller annat av nytta som i just detta fall.
Undrar lite varför man skickar ut dessa elimentära frågor på detta fantastiska forum. Jag brukar lösa dessa själv, det är just det som stärker en BMW förare. Det krävs lite av oss BMW ägare,,,, som att kunna lista ut varifrån ett litet pling kommer.

Ha de gubbar o gummor i era fantastiska BMW maskiner.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.