|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
KONDENS I STRÅLKASTAREN E39 Vatten kommer in. Någon som har en länk till detta och hur man åtgärdar detta,plockar man av hela strålkastaren för att byta ut isolationen eller packningarna där runt om där??? | |
|
Har du xenon eller halogenlampor? Rinner vatten in i strålkastaren eller har du enbart kondens? Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
|
det är xenon på den,rättare sagt så immar det inuti men jag vet inte hur jag ska komma åt för att torka skitet där innne.????Diffus snackar dem om på besiktningen.??? |
|
|
Brukar finnas ett runt plastlock ovanpå strålkastaren. Ta bort det och ställ dig någonstans med bilen på tomgång så den laddar samt med helljusen på. Vänta ca 10 min. Svekke |
|
|
Det borde funka hjälp till lite med en hårfön tillex så skall det nog snart vara löst. |
|
| Nu är det tillbaka igen, imma eller kondens fattar inte var den släpper in vatten ifrån? | |
|
Har samma problem. Stack ner Biltemas böjbara gripare, med en bit av en tvättsvamp på, genom det runda hålet och sög upp en del vatten men fick nog inte upp allt. Funderar på att "luta" bilen så att resten rinner fram så att jag kommer åt det. Frågan kvarstår: Hur kommer det in? |
|
|
Dåliga packningar mellan den genomskinliga plasten och själva strålkastarhuset. För att ta loss "glaset" måste man först ta bort hela strålkastaren. Sitter med två skruv framifrån, under strålkastarhuset (ta bort täcklisten under) och två strjärskruv över, uppifrån. Skruva loss dessa fyra, koppla ur kontakterna till strålkastarna, sen är det bara att dra dom rakt ut. |
|
|
Nu är det tillbaka igen, imma eller kondens fattar inte var den släpper in vatten ifrån? Plockat isär hela strålkastaren, torkat på allt vatten.Inte en droppe var kvar.limmade ihop skitet med silikon och lät det torka inomhus.Monterade på skitet,men nu är det imma och vatten tillbaka igen. Vad ska man göra nu? Byta hela strålkastaren??? |
|
|
Sitter med två skruv framifrån, under strålkastarhuset (ta bort täcklisten under) och två strjärskruv över, uppifrån. Skruva loss dessa fyra, koppla ur kontakterna till strålkastarna, sen är det bara att dra dom rakt ut. Gjorde som Lasse berättade, hjälpte inte. Vad ska man göra nu, någon??? |
|
| Drog du även silikon runt det runda plastlocket på ovansidan? Det låter som att du har missat att täta på något ställe eftersom fukt fortfarande letar sig in. | |
|
När Ni tvättar bilen, tvättar Ni med högtryck på nära håll då? Mvh Asken |
|
| Vi drog silikon även där men jag är osäker om det har härdat. suck | |
|
Det kanske inte är lampan som är otät? Varm luft kan innehålla mer fuktighet än kall. Om du öppnar lampan och sedan torkar den med varm luft och sedan stänger den, så är risken stor att bildas fukt i lampan, så fort denna och därmed även luften inne i lampan, kyles ner. Det finns minst två sätt att lösa detta, 1. Luftutbyte i lampan, genom ventilation 2. Torka den med tyg eller liknande ute med omgivande kall luft med relativ låg luftfuktighet, stäng sedan lampan. Om bara lampan sedan är tät, som skall detta inte längre vara ett så stort problem. --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
| Det är möjligt att det har något med lampan att göra, för att jacket/kablarna i den den vänstra strålkastaren är lösa, och det verkar som att det går att flytta på lampan hur man vill, och i den högra sitter dem fast och det går inte flytta. | |
|
Försök att fylla HELA lamphuset med medicinsk (100%) nitrogen. BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
Bytte till en ny strålkastare, dagen efter börjar det igen. Kondens och imma. Någon som har en förklaring. Fy f.n vad trött man är på detta. |
|
| Ingen som har en bra lösning på detta ? | |
| Har samma, men jag skiter i det. Det torkar ur så fort man börjar köra eller om solen ligger på. Ser det inte som ett jätteproblem. | |
|
Min har lite isbildning av vattnet som är längst ner, lagom snyggt, immar halva nedre strålkastarn på förarsidan. På min finns ett lock men där står det adjustments see owners manual, känns som man justerar xenonhöjden där ? vägar inte skruva på det. |
|
|
Min har lite isbildning av vattnet som är längst ner, lagom snyggt, immar halva nedre strålkastarn på förarsidan. På min finns ett lock men där står det adjustments see owners manual, känns som man justerar xenonhöjden där ? vägar inte skruva på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.