AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

BMW 540iA 93 Skorrande ljud vid acceleration

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Det har uppkommit ett skorrande/purrand ljud när man accelerar med bilen. Ljudet kommer från motorn. Är det nått membran som håller på att gå sönder?
Kanske kan vara ett motorfäste som är slut! Kompisens 530 -93 började "skorra" vid fullgas, då var det ett motorfäste.
Kan ju vara värt att kolla upp iaf...
mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Jag har kanske samma problem på min. Det låter lite som gnissel fast ihållande. Eller >lite< som växellådan i stcc-bilar. Jag tror att det är antingen en kedja som sitter skevt, eller en rem som går emot någon plåt.

Men jag tror att andra har menat att det skulle kunna vara insugningsmembranet. Det sitter vid torpedväggen någonstans om jag inte missminner mig. Man kan tydligen kolla om det läcker genom att spriuta lite 5-56 eller startgas eller nått för att se om motorn går upp i varv.

Mitt motorfäste är kass så när jag gasar mycket så går fläckten in i dels sargen runt fläkten och samtidigt har den gjort ett hål i insugningsröret (delen som går till luftfiltret). Jag kan säga att det låter som fan! Inget roligt ljud alls. Men om det är ett skorrande ljud vet jag inte... Kanske, ett ritkigt dåligt skorrande isåfall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.