AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.043

Kontroll av en Motronic styrenhet?

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
finns det nånstans man kan få sin styrenhet kontrollerad vad gäller funktionen?

Jag köpte ett repobjekt med påstått fel på motorstyrningen (ingen/dålig gnista) och det följde med 2 boxar med okänt ursprung.

Nu skulle det vara trevligt att få verifierat att nån av dom är frisk o kry.

Har givetvis reflekterat över möjligheten att plantera in den i en bil som funkar men är lite fundersam till om den kan skada försöksobjektet + att jag måste hittta nån med en likadan bil som tillåter att jag skruvar isär den.

Det känns bättre om man kan få den "provkörd" i en testapparat under kontrollerade former om möjligheten finns.
Boxen är en 0 261 200 081

/Per
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
När jag hade problem med styrboxar, så hörde jag med bmw och dom hade ingen utrstning för att kolla om boxen var hel utanför bilen. Utan dom ville ha in den så dom kan plugga in den i sin testutrusning.
Bosch swerige har sådan utrusning, men hade ont om folk som kan/kunde hantera den.
Om något sen är fel på den, så kan dom inte laga den, utan du får ändå köpa en annan av dom pga dom kan inte garantera elektroniken är som den ska vara i boxen efter rep.
Så snabbast och lättast är om du har möjlighet att testa med en annan box.

MVH
Pelle
cs4605
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Misstänkte nästan det.

Känns inte helt 100 att plugga in en annan box heller, kan ju bli nåt fel så att den pajar direkt och då står man på ruta ett igen.

Hittade ett företag i England som påstår att de kan reparera/kontrollera boxar billigt, återstår att se vad de anser vara billigt.

/Per
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag var själv i kontakt ett företag i gb, dom hade lite vänte tid på att fixa boxen...det här var för 2 år sedan så dom kan ha utökat sen dess.
jag kommer inte ihåg priserna , men om du är sugen så skriv gärna ut vad dom vill ha.
Jag har själv några brända boxar liggandes, och om priset är vettigt så kan man lika gärna få dom repade.

MVH
Pelle
cs4605
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Fick svar idag, en kontroll samt enklare reparation går på 700 kr.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.