|
|
|
|---|---|
STi |
Blir ytterligare än tråd om AngelEyes, då jag inte lyckats hitta svar på mina frågor via sökfunktionen. Är starkt intresserad av att montera AngelEyes på våran E46a. Men är orolig för att få problem vid bes. och av farbror Blå. Visst finns risken, men hur stor är chansen? Är det någon här på forumet som fått problem? Om man skulle bli stannad av Polisen och dom klagar på ringarna, vad händer? Blir det körförbud eller bara ombes.? Vad händer vid bes.? Vilka ringar är egentligen bäst, har kollat en del på ringarna från "Stylabilen" och de från "Xenonkungen". Vill ju inte ha något "skit" som bara krånglar och lyse dåligt. (Ska sitta på våran faceliftade e46a med Xenon) MvH |
STi |
Länk Länk |
| Det värsta som kan hända är väl att man blir utskrattad vid varje rödljus ;-) | |
|
Kan du förklara varför man skulle bli utskrattad! BMW CS #5206 |
|
|
Christer, Jag tror RR99 syftar på att alla inte tycker det är snyggt med angeleyes... De stackarna kan ju säkert skratta ;) |
|
STi |
Verkar som om ingen tror att det är någon fara att montera? då kan jag lugnt å fridfullt montera detta lr? |
|
Rent "regelmässigt" så kan du få nerslag vid besiktning eller flygande kontroll, dock knappast körförbud. Du får demontera och återställa osv. Dock är risken rätt liten om man inte sticker ut för mycket med ljusringarna, ljuset får inte vara färgat, inte för starkt osv. Att tänka på vad gäller CCFL är att det är en bräcklig teknik och rören drivs med högspänning från den lilla drivboxen av plast som syns på bilderna i länkarna ovan. I de fall man har nåt liknande originalmonterat i bilar eller annat med de tuffa miljöer, fukt, temperaturväxlingar osv som det rör sig om, så är kapsling och utförande av helt annan klass än det som säljs i de asiatiska satserna. Jag skulle personligen satsat på belysning med t.ex LED som inte är lika känsligt för ovanstående. FP |
|
|
Jag har haft mina ringar ett par år nu, och har fått byta 2 drivboxar, men annars verkar det inte vara något problem. Kontaktdonet mellan boxen och ringarna glappade på Stylabilens ringar, men jag klippte kablarna och gjorde en egen skarv, och sedan dess har det funkat. Man får ju ha vitt eller gult ljus framtill på bilen, så jag tror det är svårt att få en ombesiktning på det. BMW CS #5206 |
|
|
Framtill gäller vitt eller gult för halvljus/dimljus medan positionsljus skall vara vitt om jag är rätt informerad, samt blinkers skall vara orange/gult och får inte lysa med fast sken. Nu är nog risken noll för att det monteras gula ringar, däremot är det många som önska blåa. Inte så lyckat... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.