AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
622

Erfarenhet av BMW-Lack i Bollmora

Hade bilen inne för lackjobb där för en vecka sedan.
Jobbet tog 5 arbetsdagar och det var tydligen väldigt snabbt enligt dem själva.
Min fråga här är om man skall acceptera att dörren de lackade om känns lite "sträv" på vissa ställen.
Det känns ungeär som om det sitter gruskorn med ca 0,5 cm mellanrum. När jag frågade sa de att man fick räkna med att det blev så.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Varför skall du acceptera sämre finish är originallacken! Det låter som om man har slarvat med klarlacken för du har väl metallic?
st
3
staffan.e
BMW M5-92B
Hej PB,

Jag hade min M5 inne på omlackning, inte i Bollmora dock men ca 1, 1,5 mån senare...tilbaka för "polering" alla dammpartiklar var som borta ock mkt, mkt lent.

Gå på dem igen och kräv att de fixar dammblemmorna!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
PB: Reklamera jobbet och ge dom en chans att korrigera ev misstag. Dokumentera gärna detta skriftligt, tex genom brev till ansvarig på anläggningen. Fixar dom inte till det ta till en 3:e part, tex en bilrekondare som får uttala sig skriftligt. Man skall bara acceptera det som är bra.
Lycka till
Asken
Tack för svaren.
Jag skall ändå dit med bilen igen eftersom det satt ett borst-strå eller något liknande vid ena listen. Det jobbiga är den 7-8 mil långa resan för att lämna in den.

Det vore också kul att höra om någon har specifika erfarenheter av just Bollmora. Man blir ju hänvisad till den från de flesta auktoriserade BMW handlare.
Dino
När man ska Sälja in bilen eller byta in den i BMW solna så brukar de göra en litten kontroll ut av lacken för att se om det finns nån skada på den , pröva med det också på pekar de det så har du jo nåt annat att gå på också för då drar de ner det på priset av bilen .

Lycka till.

M-MotorSport
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Hej!

Jag hade min förra BMW inne för lackning i Bollmora.
Dom gjorde ett kanonjobb... det var en ny lackfirma där.... bra jobbat!

Mvh Johan
mo
142
molle
325iA coupe -92
Halloj!!

Jag hade bilen inne för en lackskada, den fick dom göra om 2 ggr *det säger väl allt.

../molle
Tvättade bilen idag och det kommer nog att sluta som för Molle. Det är inget vidare bra gjort med det ni proffs kallar dammnoppor och ett penselborst.
Snackade med dem idag och jag skall ut dit på torsdag. Kundmottagaren är dock väldigt tillmötesgående så jag hoppas på det bästa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.