AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
713

Bmw 318ia -96 drar orimligt mycke bensin

Sm
95
Smeagoll
BMW 523I -e39 Sedan -97
BMW 316I -e30 Touring -92
BMW 320I -e30 Touring -89
hej

har fått ett segt problem med min 318ia Touring -96 m43 motorn ca:25.000mil
bilen är automat och 17"hjul! bilen går väldigt segt när den är kall ger man lite mycke gas så vill den nästan dö med drive i + att den drar ut väldigt långt på växlarna kall men funkar sket bra när lådan e varm. Går på låga varv på tomgång ca:500 ibland vandrarden lite med drive i. Sen när man kört ca:100meter så börjar den tända till lite bättre och svarar bättre på gas på drag... när man kör den på normaltemp så drar den minst 1.1l milen oavsett hur man kör... den e seg man får gasa mycke för att den ska orka hålla hastigheten och den blir från åkt av min golf2! kan det vara lådan som strular eller nån givare/sensor som inte lirar i motorn? killen som hade den innan mig har skruvat mycke med den själv då det har fattas muttrar osv här och var! e inte så insatt i bmw än men har gjort rent alla kontakter,fixat tjuvluft,bytt t-stift.olja&filter och luftfilter.tättat läckage i lådan. finns det nån här (sthlm) som är mer insatt i bmw och skulle kunna slänga ett getöga på den!! problemmet gör mig galen sålde min volvo t5 och köpte en 1.8 på tro att den var billigare i drift men det vart tvärtom!! 10l soppa ca:7mil körning = orimligt

MVH//Robban

-:¤Robban¤:-
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag skulle nog föreslå att du börjar med att köra någon form av diagnos på den. Kan vara allt från kronisk blyfot till att en eller flera sensorer är trasig =)
Sm
95
Smeagoll
BMW 523I -e39 Sedan -97
BMW 316I -e30 Touring -92
BMW 320I -e30 Touring -89
problem löst kass lamdasond
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.