AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.011

Köpråd Z4 M

Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Sökte lite här på forumet angående Z4 M och hittade inte alltför mycket så tog initiativet och startade en egen tråd.

Ni som äger / har ägt en sådan vagn, vad har ni för åsikter om bilen, några sura miner?

Har nämligen tittat på en sådan ett tag nu och tänkte slå till här framåt vårkanten. Rent fakta mässigt verkar det vara en fin vagn,

Tack för svar!

Mvh Johan

Mvh Johan
Inga sura miner åt roadstern här i alla fall. Är det en roadster eller coupé du är ute efter? Vilken marknad tittar du på?

Det finns ett par trådar i forumet om bilen, främst rörande köpråd. Utöver det finns en större tråd från tiden kring introduktionen. Totalt sett håller jag dock med om att utbudet av trådar är skralt, vi står ju i svår minoritet mot Z3-maffian :)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Roadstern är ett klart val då jag inte ser vitsen med att ha en täckt 2 sitsig bil förutom att framföra den på banträffar. Roadstern är en perfekt sommarbil med enligt prestandamätningar även snabbare än Coupé modellen.

Stabilt chassi och en väldigt varvvillig motor redan som original.

Roadstern är något dyrare än Coupén men kommer nog hålla sig bättre i pris då det funnits en uppsjö utan coupér till salu under hela vintern.

/Daniel
Ro
4
Rocfanatic
Hyundai sport Coupe -00
Jo jag har funderat att införskaffa mig en z4. Men jag har även kollat på z3. Finns det någon större skillnad på dessa förutom exteriören? Det kanske finns någon som har provkört båda två?
/Jonas
Det är två tämligen olika bilar av olika generationer, en hel del - för att inte säga massor - skiljer bilarna åt utöver exteriören så jag föreslår att du provkör båda innan du bestämmer dig.
Ro
4
Rocfanatic
Hyundai sport Coupe -00
Ja ok! Tack i allafall. =)

Det blir att åka ner och provköra dom då. Men är det så att det finns någon "Barnsjukdom" på Z4:an? Något som man bör tänka på. För jag lutar mer åt z4:an. Gillar den formen mer.
Några allvarligare sjukdomar har jag inte hört talas om på Z4 M och jag kan heller inte påstå att jag märkt av något själv på den röda faran som står i garaget. Alla Z4 M har facelift med allt vad det innebär, bland annat utgår därmed problem med cabmotorerna m.m som det skrivits om på forumet. Dock är det lika viktigt som vanligt att kolla så att all elektronik etc. fungerar, service- och ägarhistorik, om bilen varit krockad, import eller ej, utrustningslistor osv. vid ett köp. En modell utan barnsjukdomar är som bekant inte likställt med en felfri bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.