AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
38.466

"Roliga" upplevelser inne på AB svensk bilprovning? skriv här

Sida 7 av 7
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
ser fram emot många nya roliga historier och upplevelser här nu när våren kommer o många ska besikta sina bilar =)
Faktiskt så finns det anledning att ibland undra över kraven för anställining som bilbesiktigare hos sbp.Jag har ett par härliga exempel, när jag skulle besiktiga min alpina b10 så säger besiktningsmannen den här bilen är stulen!!Han pekar på bilens dubbla chassinr och säger ännu en gång den är stulen !Jag sa att det har alla Alpinor ,det ville han inte lyssna på först ,sedan gav han med sig och lyssnade med kollegor som gav mig rätt men det tog en stund!Min cab som var flyttgods och rejält trimmad blev stoppad pga av höga avgasvärden.Jag hävdade att flyttgods går på samma dispens som bla rallybilar co värde 7.9 och hc max !de ruskar på huvudet och säger åk hem och byt topp och kam bla de tittar inte i datorn !stationschefen vill inte tala med mig överhuvudtaget!Fick ny tid 3veckor senare samma visa igen ok tänkte jag vi skall se hur långt det går att driva denna soapopera!Åker hem bokar ny tid nobbad igen!!En månad har gått när jag för 3e gången rullar in samma sak igen!!Denna gång ringer jag sbps juridiska och tekniska avd !!De tittade i regelverket och talade med stationspersonalen som gav sig!!Men jag hävdade att jag inte kunnat bruka min cab under 7 sommarveckor !!Jag antydde ochså att jag förmodligen inte var den första att bli nobbad pga av detta med flyttgods,och att jag skulle anmäla till konsumentombudsmannen och även tala med motorjournalister bilsport, AB bla.Vi enades om ett skadestånd och jag var nöjd!Slutsatsen av detta var att deras tekniska och juridiska avdelningar har högre kompetens och är mer lyhörda en de på stationerna inkl vissa chefer ochså!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.